La família italiana Bonomi passa a controlar Port Aventura

Publicat el 05 de novembre de 2012 a les 13:16
Imatge d’arxiu de Port Aventura. Foto: delCamp.cat

El fons de capital risc Investindustrial, el grup participat per la família italiana Bonomi, ha tancat amb Criteria Caixa Holding un acord per a l’adquisició del 50% del capital de Port Aventura en una operació xifrada en 105 milions d’euros. El grup industrial, que va entrar a formar part de l’accionariat del parc temàtic el 2009, aconsegueix així el control total de la societat, en què va entrar a formar-hi part el desembre de 2009 i disposava, fins ara, d’un 50 % del parc temàtic, el parc aquàtic, els hotels i el centre de convencions, com també de la gestió del complex. Segons Criteria Caixa Holding, l’entrada d’un inversor industrial ha de permetre potenciar el creixement del parc mitjançant inversions en noves atraccions i hotels.
 
Port Aventura inclou el parc temàtic i el Caribe Aquatic Park, els hotels Port Aventura, Caribe Resort, Gold River i El Paso, com també el centre de convencions. Per la seva banda, Criteria CaixaHolding manté el 100 % de l’empresa propietària, entre altres actius, dels terrenys per a ús residencial i comercial, els camps de golf i el Beach Club.

Investindustrial, la cara visible del qual és l'empresari italià afincat a Barcelona Carlo Umberto Bonomi, havia entrat al capital de Port Aventura el 2009. Ara, fonts de l'empresa, que han lloat el paper de socis de Criteria Caixa Holding, han anunciat un nou pla d’inversió de 80 milions d’euros per "impulsar encara més el creixement de Port Aventura a nivell internacional", d’on provenen el 40 % dels clients, després d’assegurar haver complert el compromís d’invertir en una primera fase la mateixa quantitat de diners. "Aquesta operació demostra que, malgrat un entorn econòmic molt inestable i volàtil, existeix capacitat d’inversió per a projectes atractius com el de Port Aventura", han assegurat les mateixes fonts.
 
D'altra banda, Criteria Caixa Holding ha reconegut el paper d’Investindustrial com a "soci sòlid" i gestor del parc impulsant-me el creixement que l’hauria convertit en "líder" a l’Estat espanyol. Segons l’entitat, "amb aquesta operació, es garanteix la continuïtat i el creixement del projecte de Port Aventura, que redundarà en benefici dels usuaris del parc, dels empleats i del conjunt del territori".

La família Bonomi havia estat vinculada amb empreses com Picking Pack, Logic Control, la firma catalana de certificació Applus+, el productor d'helicòpters Inaer, el de software Panda o la companyia d'ambulàncies TSC.