La renda mitjana per llar a Catalunya es va situar el passat 2014 en 30,407 euros, segons els resultats definitius de l'Enquesta de Condicions de Vida de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). És el cinquè any consecutiu que la renda baixa i ho fa un 8,7% amb relació al 2010, quan la mitjana era de 33,069 euros.
Segons les dades de l'enquesta, un 15% dels catalans es troba en risc de pobresa i exclusió. Dins aquesta situació s'inclouen els ciutadans que cobren menys del 60% de la mitjana estatal. En aquest sentit, el 40,8% dels catalans no es pot permetre anar de vacances una setmana a l'any fora de casa, un 40,2% no pot afrontar despeses imprevistes i un 12,2% té moltes dificultats per arribar a final de mes.
Pel que fa als ingressos nets per persona, la mitjana a Catalunya és de 12.205 euros, un 0,77% més que l'any passat, però un 5,3% menys que fa quatre anys. A l'Estat, les llars espanyoles van tenir uns ingressos mitjans de 26.154 euros durant el 2014, un 2,3% menys que el 2013.
La renda mitjana per llar a Catalunya cau un 8,7% en els darrers cinc anys
Economia
Un 12,2% dels catalans té moltes dificultats per arribar a final de mes
ARA A PORTADA
-
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
Societat Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona Pau Espí Solé
-
Societat La Sagrada Família es fa un embolic amb el futur dels edificis afectats per l'escalinata de la Glòria David Cobo
-
Societat Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas David Cobo
Publicat el
27 de maig de 2015 a
les 09:55
Et pot interessar
-
Economia
Foment del Treball adverteix que la manca d'habitatge assequible limita les pimes per atreure talent
-
Economia
La segona edició de l’AI Summit es consolida a Barcelona per atreure inversió estrangera
-
Economia
«Dialogar amb els monstres»: Jordi Alberich defensa les essències del Cercle d’Economia
-
Economia
L'encariment de l'habitatge dispara la recaptació per l'impost de successions un 32%
-
Economia
Snooker | Els debats que ens mereixem
-
Economia
Catalunya estrena una terminal ferroviària privada dedicada al transport de cotxes
