Les tisores més grans, l’Administració General de l’estat, i la Generalitat de Catalunya augmenta
La major retallada en la inversió la protagonitza l'Administració General de l'Estat (amb un 35 per cent menys), seguida per les Comunitats Autònomes (28 per cent menys). Per la seva banda, les administracions provincials i locals mostren una reducció del 22 per cent. Malgrat la reducció, l'estudi destaca que hi ha alguns anunciants públics que mantenen o incrementen lleument les seves inversions publicitàries, com és el cas de la Generalitat de Catalunya, que ha gastat 3 milions d'euros més.
La disminució de l'activitat publicitària en mitjans de les administracions públiques és, segons l'estudi, "només parcialment imputable a la crisi" ja que els resultats de 2007 incloïen fortes inversions preelectorals, durant el primer trimestre les eleccions municipals i autonòmiques i durant el segon semestre inversions relacionades amb les eleccions de març de 2008.
Pel que fa al rànquing per tipus d'administració, les autonòmiques se situen com les que més inverteixen durant el 2008 amb 136 milions d'euros, el que equival a un 42 per cent del total de la inversió pública en publicitat. La segueixen l'Administració General de l'Estat amb 125 milions d'euros (39 per cent), les administracions locals amb 49 milions (15 per cent) i les administracions provincials amb 9 milions (3 per cent). Per Grup d'Anunciants, encapçala la llista el Govern d'Espanya (sumant totes les campanyes publicitàries signades amb la seva nova marca) amb 107 milions d'euros. Per anunciants, el rànquing l’encapçala la Comunitat de Madrid que, amb 36 milions d'euros invertits, és l'administració amb més pressió publicitària per habitant (5,83 euros).
Pel que fa al rànquing per tipus d'administració, les autonòmiques se situen com les que més inverteixen durant el 2008 amb 136 milions d'euros, el que equival a un 42 per cent del total de la inversió pública en publicitat. La segueixen l'Administració General de l'Estat amb 125 milions d'euros (39 per cent), les administracions locals amb 49 milions (15 per cent) i les administracions provincials amb 9 milions (3 per cent). Per Grup d'Anunciants, encapçala la llista el Govern d'Espanya (sumant totes les campanyes publicitàries signades amb la seva nova marca) amb 107 milions d'euros. Per anunciants, el rànquing l’encapçala la Comunitat de Madrid que, amb 36 milions d'euros invertits, és l'administració amb més pressió publicitària per habitant (5,83 euros).
La premsa diària encara s’emporta la palma, internet el germà pobre
Els costums costen de canviar, malgrat la dinàmica de la realitat vagi cap una altra banda. La premsa diària va tornar a ser per a les administracions públiques el principal mitjà, amb una inversió de gairebé 121 milions d'euros, que equival a un 37 per cent del total. Els següents llocs del rànquing l’ocupen la televisió, amb 100 milions d'euros (31 per cent del total); la ràdio, amb 51 milions d'euros invertits (16 per cent); la publicitat exterior, amb 28 milions d'euros, (9 per cent); les revistes, amb 11 milions d'euros (3,5 per cent); el cinema, amb 2,8 milions (0,9 per cent); els dominicals, amb 5,6 milions d'euros (1,7 per cent) i Internet -"un mitjà infrautilitzat pel sector públic", segons l'estudi -, amb 2 milions d'euros (0,6 per cent). Comparant les dades del 2008 amb els de l'any anterior, la inversió de l'Administració General de l'Estat en televisió, dominicals i cinema ha patit importants retallades (50%, 41% i 39%, respectivament), mentre que en premsa, la inversió es va reduir un 38%. En les Administracions Autonòmiques les variacions en el repartiment de la inversió en mitjans, pel que fa a 2007, revelen altres tendències. El cinema (-53%), la televisió (-44%) i la premsa (-13%) disminueixen però creix lleugerament la inversió en ràdio (+5%) i de forma significativa la inversió en internet (+56%).