Tòquio (Japò) | El president de la Cambra de Barcelona, Josep Santacreu, ha celebrat la visita de Salvador Illa aquesta setmana al Japó. "Hi ha una necessitat global de reforçar les relacions amb l'Àsia", ha dit, poc abans de participar en una reunió amb el president i una vintena d'empreses catalanes amb presència al país nipó. Santacreu ha destacat la fortalesa de les relacions entre el Japó i Catalunya, amb una dada que ho il·lustra: el 55% de les empreses japoneses que hi ha a l'Estat, estan establertes a Catalunya. Per això, i en plena incertesa per la guerra comercial de Donald Trump, ha insistit a enfortir aquesta bona entesa i la feina d'acompanyament que es pot fer tant des de la Generalitat com des de la Cambra per "obrir nous mercats". El sector alimentari, farmacèutic i energètic són els més importants, però també el de components i la innovació. La trobada del president amb empreses s'ha gestat en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona i amb la Cambra de Comerç d'Espanya. A la trobada hi han assistit empreses com Desigual, Ficosa, Freixenet, Torres, Veolia, Puig, Codorniu, Grífols o NTT Data, entre d'altres.
Les empreses s'alien amb Illa per enfortir els vincles amb el Japó: «Hi ha una necessitat global de reforçar les relacions amb l'Àsia»
Economia
- Salvador Illa amb empresaris aquest dilluns al Japó -
- BS
ARA A PORTADA
-
Política La patronal també «vota» el 29-N: mà dura contra els aldarulls i xoc per la vaga general Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Internament en règim tancat per a tres dels menors detinguts pels aldarulls de dissabte a Barcelona ACN
-
Societat Ruta pel centre de Barcelona després dels saquejos: operaris a contrarellotge i Albiol en campanya David Cobo
-
Política Els Mossos investiguen qui hi ha darrere dels aldarulls de Barcelona: «Algú vol desestabilitzar» Bernat Surroca Albet
-
Política Junts i ERC augmenten la pressió sobre Parlon pels aldarulls a Barcelona Oriol March | Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 de maig de 2025 a
les 03:05
Actualitzat el
26 de maig de 2025 a les
17:27
Et pot interessar
-
Economia
Pimec demana «contundència» davant els aldarulls i exigeix un rescabalament immediat al comerç
-
Economia
Emilio Cuatrecasas torna a contraprogramar el civet de Luis Conde
-
Economia
La factura de l'Estat en les pensions de jubilació a Catalunya es duplica en 14 anys
-
Economia
El Black Friday generarà més de vint mil contractes a Catalunya, segons Randstad
-
Economia
Catalunya, principal pol d'incubació d'empreses «deep tech» a l'Estat
-
Economia
Barcelona Oberta demana «regenerar» Ciutat Vella i «escoltar el sector privat»
