L'organització de consumidors ha alertat que aquestes línies aèries imposen el cobrament d'un suplement per l'equipatge de mà que pot encarir el cost del trajecte fins a 75 euros per passatger. "Hi ha casos que resulta més econòmic facturar l'equipatge que portar la maleta de mà a bord", ha afegit en un comunicat. Per això, l'organització ha sol·licitat a l'Agència Catalana del Consum que iniciï un procediment d'inspecció a aquestes sis companyies sobre aquestes pràctiques i "imposi la sanció corresponent".
Aquest càrrec addicional i l'estratègia tarifària incomplirien la normativa en vigor aplicable, és contrària a les bones pràctiques i totalment abusiva per als drets dels passatgers reconeguts a l'article 97 de la Llei de Navegació Aèria i genera "un greu desequilibri de prestacions entre el passatger i la companyia, en perjudici del consumidor", ha puntualitzat l'OCU, que ha recordat que existeixen sentències contràries a aquesta pràctica tant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea com dels Jutjats Mercantils espanyols.
[noticiadiari]2/260912[/noticiadiari]
Fons de Singapore Airlines han volgut precisar que "en cap cas" cobra als seus passatgers per l'equipatge de mà i que permet que es portin gratuïtament una o dues maletes de cabina de set quilos cadascuna i de màxim 115 centímetres. Tanmateix, lamenten que l'article barregi conceptes que "no tenen relació amb el cobrament de l'equipatge de mà", com els canvis de vol, la prioritat en l'embarcament o la selecció de seient.
[plantillavirals]