Ossa torna per guanyar

La marca catalana comença a fabricar un model de trial revolucionari que podria fer-los recuperar les victòries als campionats del món de 1971 i 1972

Publicat el 26 de juny de 2010 a les 21:59
Una de les proves de la nova Ossa TR 280i

Aquest mes d'agost la marca del trèvol de quatre fulles torna a fabricar. Una llegenda del món del motociclisme que reviurà gràcies a la iniciativa d'un grup d'empresaris gironins liderats per Joan Gurt, que han recuperat Ossa amb la intenció d'enfilar-se novament als pòdiums de la competició internacional.

El projecte és ambiciós, "hem dissenyat una moto revolucionària i fitxarem un dels quatre millors pilots del món, ja ho tenim tot tancat", explica Gurt, "el nostre pla estratègic ens marca una facturació, per al 2011, de vuit milions d'euros en la divisió de motos i dos més en la línia de moda de la marca".

La factoria de Sant Feliu de Guíxols fabricarà entre sis i set mil motos anuals, per ara només del primer model de trial. Per a més endavant hi ha el projecte de dissenyar una enduro competitiva i, en una tercera fase, es podria entrar en el mercat de ciutat i carretera. Fins i tot hi ha la idea de fer reviure una nova versió de la mítica Ossa Yankee, una 500 que va marcar el punt més alt de la producció motociclística catalana. La nova Ossa té ofertes de representació de molts indrets del món, atrets pel prestigi internacional de la marca.

Motos catalanes, les millors del món

Ossa va ser una de les empreses punteres de les dues rodes. Juntament amb Bultaco, Montesa, Derbi, Sanglas, Rieju i Derbi va aconseguir una quota de mercat de primer nivell, especialment als Estats Units. Els pilots d'Ossa van aconseguir èxits notables en totes les categories, sobretot els dos campionats del món de trial que va guanyar el britànic Mick Andrews els anys 71 i 72. L'última participació destacada va ser la de Joan Porcar, que va representar la marca al París-Dakar del 1982 amb una Desert 350 amb notables innovacions tecnològiques.

Ara, nous models prendran el relleu a les antigues Phantom, Super Pioneer, MAR, Stiletto o Yankee. El trèvol verd ha rebrotat.