[intext1]
Els consells de l'OCU per les rebaixes de gener
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) elabora un llistat amb una sèrie de consells a tenir en compte per aprofitar bé les rebaixes de gener. Alguns poden semblar evidents, però altres no tant. Són els que citem a continuació.Fer una llista del que realment es necessita
Anar a comprar amb un pla definit des de casa és una bona manera de no caure en els paranys dels establiments per vendre més i evitar compres impulsives. Poden cridar l'atenció moltes coses, però si es té clar què es va a buscar, només s'adquirirà el realment important.[intext2]
Conèixer la llei
La normativa indica que els productes han d'haver format part abans de l'oferta habitual de l'establiment durant, com a mínim, un mes. A banda d'això, la qualitat del producte no pot ser pitjor a la que tenia abans d'estar rebaixat.Comprovar que l'oferta sigui real
Sembla obvi, però els productes que es venen rebaixats, han de tenir un preu inferior al d'abans de l'oferta. Sense anar més lluny, el Departament d'Empresa i Treball va detectar irregularitats en les ofertes del Black Friday de nou grans cadenes en anteriors campanyes i pot ser que aquestes rebaixes es repeteixin.[intext3]
Dret a devolució en les compres online
Pel que fa a les compres per internet, el client manté el dret a retornar el producte rebaixat si ho comunica al venedor en els 14 dies posteriors a l'entrega. Cal desconfiar, per tant, de les ofertes que expliciten que no s'admeten devolucions.Conservar el tiquet
La majoria d'opcions que té un comprador insatisfet amb el producte s'esvaeixen si no ha guardat la factura. Si es perd el tiquet, es perd també el dret a canviar, retornar o reclamar després de la compra.[intext4]
Si cal, demanar la carta de reclamacions
En cas que sorgeixin problemes i no sigui possible arribar a un acord, sempre cal demanar la carta de reclamacions. Els establiments estan obligats a proporcionar-la. En aquesta direcció, és preferible escollir botigues adherides al sistema arbitral de consum, que es posen a disposició de retornar les diferències de preu de manera ràpida i gratuita.Servei postvenda i garanties
Per acabar, és important recordar que el servei postvenda i l'aplicació de la garantia són igualment vàlides durant les rebaixes que fora d'aquest període. A més, des de gener de 2022, la garantia de compra és de tres anys, un més que fins aleshores.[plantillavirals]