Ryanair reconeix que usa poc el català a la megafonia

Es compromet a corregir-ho i a emprar-lo per davant del castellà a l'aeroport del Prat

Publicat el 23 de març de 2012 a les 13:10
Michael O'Leary, president de Ryanair. Foto: Àlex Recolons.

La companyia aèria de baix cost Ryanair ha reconegut que empra poc el català en les informacions megafòniques dels vols amb origen o destinació als aeroports catalans, i es compromet a corregir-ho. Mitjançant una carta enviada a la Plataforma per la Llengua, l'entitat assegura que el director executiu de la companyia irlandesa es disculpa per les mancances detectades i assegura que revisarà el protocol de les informacions megafòniques donades als passatgers en els avions que tinguin com a origen o destinació l'Aeroport de Barcelona. A partir d'ara, segons la Plataforma per la Llengua, les informacions es donaran primer en anglès, després en català i finalment en castellà.

L'entitat valora "molt positivament" aquests compromisos de la companyia i assegura que "en farà seguiment per tal d'avaluar-ne el grau d'acompliment". Alhora, espera que d'altres companyies aèries s'afegeixin a l'exemple de Ryanair i també es comprometin a emprar el català de manera normalitzada.

La Plataforma per la Llengua va detectar els dèficits de Ryanair en l'ús del català en l'Informe El català i les companyies aèries: megafonia dels vols i llocs webs.