UGT denuncia un ERO encobert a l'empresa de catering aeri Gate Gourmet Spain, del Prat del Llobregat

Publicat el 31 de març de 2009 a les 07:58
D'altra banda, UGT també denuncia que els seus afiliats pateixen des de fa anys persecució sindical. De fet, dels darrers 11 acomiadats, 6 són afiliats a la UGT de Catalunya, i d'ells, 4 són delegats a qui se'ls acabava la protecció sindical.
Gate Gourmet Spain, ubicada a El Prat de Llobregat (baix Llobregat), es dedica al càtering aeri i és la filial espanyola de Gate Gourmet, que forma part de la multinacional suïssa de serveis en vol Gate Group. Inicialment, el 70% de Gate Gourmet Spain era propietat d'Iberia, fins que l'any 2003 la companyia aèria espanyola la va vendre totalment a Gate Gourmet. Actualment Iberia continua essent el principal client de Gate Gourment Spain.
La plantilla de Gate Gourmet Spain estava formada a finals del 2008 per 200 treballadors, però després de diverses retallades de plantilla, actualment en queden uns 175. El 80% de la plantilla són dones i cobren sous per sota dels 1.000 euros.