
Un nou aeroport passa a engrossir la llista d'infraestructures espanyoles clausurades per manca d'activitat comercial. Si al novembre de l'any passat va deixar de ser operatiu l'aeroport de Ciudad Real (Castella-La Manxa), avui també s'ha quedat sense activitat aeroportuària el de Badajoz (Extremadura), ubicat a la base aèria militar de Talavera la real. En el seu moment de màxim esplendor, al 2007, tan sols van arribar a passar-hi 75.329 passatgers; el 2010, 55.143 pasajeros, i l'any passat, uns 53.000.
El govern d'Extremadura va decidir no renovar les subvencions que atorgava a Air Nostrum, filial d'Iberia i única companyia que el feia servir, i ara reconeix que no té tancat cap acord amb cap companyia perquè continuï operant-hi.
Avui, tan sols 31 passatgers amb destí a la capital espanyola han pujat a l'últim avió, que s'ha enlairat a les 8 i 5 minuts del matí. Ahir al vespre hi va haver l'últim vol Badajoz-Barcelona.
5.000 euros per passatger
L'aeroport de Ciudad Real, que va deixar de ser operatiu l'any passat, havia costat uns 500 milions d'euros. Si es té en compte que, des de la seva inauguració, tan sols va donar servei a uns 100.000 passatgers, la infraestructura va tenir un cost de 5.000 euros per passatger.
D'altres aeroports espanyols que també s'han emportat grans partides del pressupost públic espanyol han estat el de Castelló de la Plana -150 milions d'euros i encara sense estrenar-; Lleó -80 milions i 161.000 passatgers- i Osca -40 milions, però només 1.979 passatgers.
L'aeroport de Lleida-Alguaire, finançat per la Generalitat, va costar 90 milions i, durant el seu primer any de vida, hi han passat 61.769 passatgers.