URAPAC-UPA reclama agricultura i ramaderia com a 'sector estratègic' per aturar la davallada de preus

Publicat el 17 d’octubre de 2008 a les 06:16
L'organització ha explicat que ja es parla que la setmana vinent el preu del porcí serà de sis cèntims menys, fet que ha provocat que el sector productor s'hagi aixecat aquest vespre de la taula de negociació, a Mercolleida.
Graells va afegir que aquesta setmana el sector porcí perd vint euros per animal. 'Tot plegat vol dir que l'Administració té molt poca voluntat d'ajudar-nos',  segons Joan Graells, que va assegurar que s'hauran de fer 'mesures de pressió més fortes i contundents que si tot segueix igual arribaran abans no acabi aquest mes'. Graells va demanar als consumidors que ajudin el sector.
Per la seva banda, el secretari general de la Unión de Pequeños Agricultores, Lorenzo Ramos, va explicar que una de les conseqüències de la crisi és la 'mala política', i la insistència de la Comissió Europea a liberalitzar totalment els mercats. 'A causa de la crisi, l'Estat inverteix al mercat inversor, i en canvi, si ho necessitem nosaltres, ho faran?', es va preguntar Ramos.
El secretari general de la UPA ha explicat que durant l'últim any han desaparegut 65.000 explotacions ramaderes en tot l'estat espanyol, un 20% de les quals a Catalunya.