Els Bastions aplegaran més participants que mai a la Vall de Ribes

L'Ultra trail comptarà amb 100 quilòmetres i s'enfila fins als 250 corredors

Publicat el 30 de maig de 2019 a les 13:03
Ribes de Freser es prepara per acollir una de les curses de muntanya més importants del Pirineu aquesta primavera. La novena edició d'Els Bastions arriba aquest cap de setmana amb rècord de participants després que bona part dels dorsals disponibles ja s'exhaurissin el mes de febrer i l'organització ampliés en alguns casos el nombre previst de corredors.

Els Bastions estan de moda i han convertit la duresa del seu recorregut en un atractiu indiscutible per a qualsevol amant de les curses de muntanya. Amb previsió de bon temps i temperatures agradables, enguany la cursa es preveu més tranquil·la que en les darreres edicions malgrat l'acumulació de neu en els trams més alts del recorregut que obligarà als participants de l'ultra i la trail a fer ús de grampons.

L'Ultra Els Bastions torna a oferir un traçat exigent en què destaca una alçada mitjana de 1.871 metres en una cursa de 100 quilòmetres i 6.926 metres de desnivell positiu. Una prova molt exigent a la Vall de Ribes amb passos per cims emblemàtics de la zona com la Covil, el Puigmal, l'Eina, Noufonts, Noucreus, Torreneules, Balandrau i el Taga. Enguany la cursa partirà del Pavelló Municipal de Ribes de Freser a la mitjanit del divendres al dissabte i comptarà amb 250 corredors de forma excepcional. La cursa puntua amb cinc punts per a la UTMB i promet emocions fortes i molta resistència física i mental per part dels corredors. L'any passat el més ràpid (Xevi Vidal) va necessitar més de 13 hores per completar el recorregut.

Una altra cursa de distància llarga és la trail, que malgrat tenir un nom que porti a enganys en comparació amb altres trails del país compta amb 76 quilòmetres i 5.497 metres de desnivell positiu. Un altre repte gegantí per a tots els inscrits amb una alçada mitjana per sobre els 2.000 metres i que ataca més ràpidament tots els cims més alts de la vall. La seva duresa es constata amb els 4 punts UTMB que reparteix la prova.

Amb més participants que les dues proves llargues del cap de setmana, la Marató d'enguany d'Els Bastions tindrà 50 quilòmetres i 2.825 metres de desnivell positiu amb el punt més alt del recorregut al Balandrau (2.585 metres). Reparteix 3 punts UTMB.

Els Bastions programen dues curses més: la short trail, de 27 quilòmetres i 1.596 metres de desnivell positiu amb l'ascensió al Taga com a punt més rellevant del recorregut, i les Mini Bastions, curses infantils adaptades a diferents categories i edats.