Un accident amb quatre menors ferits mentre feien una via ferrada amb una empresa d’aventura a la localitat d’Albanyà (Alt Empordà), al costat del càmping Bassegoda, ha estat la causa que la Unitat d'Intervenció de Muntanya (UIM) dels Mossos d’Esquadra i l'Àrea Bàsica Policial (ABP) de Figueres, després de comprovar-ne l'estat defectuós, hagi procedit a treure l'equipament.
L’accident s’ha produït quan un grup que es trobava a la part final de la via ferrada ha fet caure una pedra de grans dimensions que ha provocat les ferides a les víctimes.
A la "via ferrada" no hi havia cap element per facilitar la progressió artificial, és a dir, només s'hi podia pujar agafant-se amb el cable d’acer o els trams de corda que hi havia. Per contra, no hi havia cap graó o nansa per posar-hi els peus o agafar-se amb les mans.
De manera que la "ferrada" esdevenia una mena d’escalada on segons quina fos l’habilitat de l’usuari, calia agafar-se al cable, a les cordes o bé als elements naturals del terreny, pedres i arbres de l’entorn.
La UIM dels Mossos ha adreçat una dotació que ha fet la inspecció ocular del lloc dels fets juntament amb efectius d'investigació de l’ABP Figueres. Davant de les mancances en seguretat que presentava la instal·lació i l’elevat risc que es repeteixi una caiguda de pedres s’ha decidit treure l’equipament de la instal·lació per evitar un altre accident greu o fins i tot mortal.
La d'Intervenció en Muntanya és una de les cinc peculiars unitats de l'Àrea Central de Suport Operatiu que ofereixen els seus serveis altament especialitzats a la resta d'àrees del cos de Mossos d'Esquadra. Actuen en entorns de muntanya i de difícil accés en general per rescatar persones accidentades o perdudes.
La Unitat d'Intervenció de Muntanya retira per seguretat la via ferrada d'Albanyà
Després que quatre menors hagin patit un accident en una activitat d'aventura
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’agost de 2017 a les 11:57
Et pot interessar
-
Esports Sorteig de Champions 2025/26: data, hora i possibles rivals del Barça
-
Esports «Bona nit i benvinguts a l'estadi del Barça»: 50 anys del català al Camp Nou
-
Esports Carlo Ancelotti beneficia el Madrid i perjudica el Barça des del Brasil
-
Esports Quan la Vuelta va dir adeu al País Basc
-
Esports Un poble de la Franja dedica un gegant a Lamine Yamal
-
Esports El Barça remunta tot i la doble vara de mesurar: «No ho entenc, que ho expliquin»