Latorre corona el Lhotse, el quart cim més alt del món

Publicat el 22 de maig de 2013 a les 06:44
Ferran Latorre, palejant neu en la seva ascensió. Foto: Ferran Latorre

Ferran Latorre ha aconseguit avui fer el cim del Lhotse, una muntanya de l'Himalaia de 8.516 metres, la quarta més alta de tot el món. Amb aquesta ascensió, l'alpinista vigatà supera l'equador del seu repte en el qual pretén assolir els 14 cims de més de 8.000 metres. Fins ara ja n’ha coronat vuit. Latorre vol ser el primer català en fer-ho sense oxigen.

Latorre va decidir posposar l’ascensió final, després que en dies anteriors ho fes Ales Txikon. La seva gesta s’ha pogut seguir a través del Twitter o el Facebook de l’alpinista, o en directe pel RaceTracker, que actualitzava la posició de l’alpinista, minut a minut.

A sota, un vídeo on Latorre explica el seu procés d’aclimatació des del Camp Base al C3, passant per la famosa cascada del Khumbu.

[vimeo]66466702[/vimeo]