Els tertulians de la COPE defensen un jugador del Reial Madrid acusat de pornografia infantil: «Tenia 16 anys, no 8 o 9»

Els periodistes Paco González i Juanma Castaño i l'exfutbolista Santi Cañizares asseguren que difondre vídeos sexuals de menors d'edat és menys greu si la víctima s'apropa als 18 anys

Redacció
27 de febrer de 2025, 10:17
L'estudi d''El partidazo de la Cope', en una imatge d'arxiu
L'estudi d''El partidazo de la Cope', en una imatge d'arxiu | COPE

La tertúlia d'El partidazo de la Cope d'aquest dimecres s'ha convertit en un al·legat en defensa del jugador del Reial Madrid Raúl Asencio, imputat pels delictes de revelació de secrets i pornografia infantil per, presumptament, difondre vídeos sexuals d'una menor de 16 anys. El jutge ha rebutjat les apel·lacions del seu advocat i haurà de seure al banc dels acusats, però els periodistes Paco González i Juanma Castaño i l'exfutbolista Santi Cañizares han optat per minimitzar els fets.

La víctima va tenir un encontre sexual amb un altre jugador del planter del Reial Madrid i una altra dona, aquesta major d'edat. El futbolista ho va gravar i ho va difondre sense el seu consentiment amb altres companys, entre els que hi seria Asencio. Si bé, González i Cañizares han considerat en antena que, com la noia tenia 16 anys, els fets no són tan greus.

"No és el mateix per a la justícia ni per a la moral que la víctima tingui 8, 9 o 10 anys o que en tingui 16", ha reblat Cañizares. "A veure si algú s'imaginarà una barbaritat", ha afegit González. A més, Castaño assegura que Asencio "ensenya, no difon" els vídeos, tot i que el judici encara no s'ha produït. Cal recordar que, com bé ha explicat un altre tertulià en el moment de la discussió, el delicte de pornografia infantil està penat amb fins a cinc anys de presó.