Comença la segona fase de la redacció del Pla de Cultura i Educació d'Olot amb quatre taules temàtiques

Seran obertes a la ciutadania i s'hi tractaran qüestions com la inclusió, la innovació, el coneixement i la interconnectivitat

El regidor de Cultura i Educació i la regidora de Participació d'Olot en la presentació de la segona fase del pla aquest dimecres
El regidor de Cultura i Educació i la regidora de Participació d'Olot en la presentació de la segona fase del pla aquest dimecres | Pau Masó
24 d'abril del 2024
Actualitzat a les 10:38h

El Pla de Cultura i Educació d'Olot engega una nova fase. Després de fer una pluja d'idees amb més de 150 agents de la ciutat en una jornada a la Sala Torín, ara s'han agrupat diferents reptes que van aparèixer en aquella jornada per treballar-los amb més profunditat.

Aquest treball es farà a través de quatre taules participatives obertes a tota la ciutadania. Aquestes responen a les principals preocupacions o reptes que els agents van definir en la trobada del passat 9 de març: la diversitat des d'una mirada àmplia, la interconnectivitat a diferents nivells (territorial, conceptua, participativa, etc.), l'obertura de les mirades a realitzar i la importància del territori a diferents nivells (mirada urbana, comarcal, natural, etc.).

"El plantejament que ens hem fet és que la pregunta que ens fem no ha de ser què pot fer la ciutat per la cultura i l'educació, sinó què pot fer la cultura i l'educació per la ciutat. Per això, són taules o grups de treball no corporatius o sectorials. La cultura i l'educació són finalitats que contribueixen a una ciutat més inclusiva, més innovadora i més interconnectada. Volem donar la volta als plans que es plantegen excessivament sectorials i compartimentats. Volem donar respostes als reptes que té Olot en aquests moments", ha explicat Xavier Fina, membre de l'empresa ICC Consultors, qui coordina la redacció del pla olotí.

Cada taula tractarà una d'aquestes qüestions i s'han anomenat de la següent manera: taula de la inclusió, de la innovació, el coneixement i la interconnexió. En la de la innovació es parlarà de la feina que falta per fer per la connexió entre cultura i educació i es reflexionarà sobre la programació, la creació, la governança o la pedagogia des d'una mirada innovadora. En la taula sobre la inclusió es discutirà la dimensió social del Pla i en detall l'oferta i demanda cultural i educativa, la diversitat cultural o la participació cultural dels joves. Sobre el coneixement, s'abordaran qüestions com l'educació 360, el patrimoni i la memòria compartida, la cultura popular, la formació o els recursos en clau de coneixement. I en la taula sobre la interconnexió s'abordarà l'entorn de la ciutat i la seva connexió amb la resta de comarca, barris, la natura o la presència internacional.

"Fer una crida a tota la ciutadania a participar. La intenció és escoltar i multiplicar els coneixements que té tothom per aportar-los i aconseguir els reptes. A la pàgina web es poden consultar els temes en concret que es parlarà a cada taula. Cridem a la participació perquè és el que realment donarà sentit al pla", ha dit el regidor de Cultura i Educació d'Olot, Josep Quintana.

Cada taula es trobarà un mínim de dues vegades i podrà decidir de manera independent el seu calendari o manera de treballar. El pròxim 6 de maig ja es farà la primera trobada presencial a les 18 h. L'anàlisi s'allargarà uns dos mesos i tothom que ho vulgui es pot apuntar a una taula a través de la pàgina web del Pla de Cultura i Educació d'Olot.

Arxivat a