Aquest cap de setmana s'iniciaran a Olot els actes de commemoració del vint-i-cinquè aniversari del film La Punyalada, basat en la novel·la homònima de Marià Vayreda. Durant tot l'any, el Museu dels Sants i la Biblioteca Marià Vayreda organitzaran diverses activitats amb motiu de l'aniversari de la pel·lícula.
La novel·la La punyalada, publicada l'any 1904, mesos després de la mort de l'autor, és una obra imprescindible de la literatura catalana, però, tot i això, mai no se n'havia publicat cap traducció al castellà. Aquest any, l'editorial Funambulista s'ha decidit a fer-ho i el llibre es presentarà a Olot aquest divendres, a les vuit del vespre, al Museu dels Sants, amb el director de l'editorial, Max Lacruz. Hi assistirà també el traductor de la novel·la, Ramon Vilardell, i el professor del Departament de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, Lluís Agustí.
L'endemà, dissabte 8 de febrer, a les sis de la tarda, a l'Orfeó Popular Olotí, es farà una xerrada en relació als 25 anys del rodatge de La Punyalada, a càrrec de Mita Casacuberta, professora del Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona, i de Jordi Grau, director del film, que detallarà com va ser el rodatge de La Punyalada, fet ara fa 25 anys a l'Alta Garrotxa. A continuació, es projectarà la pel·lícula.
Es commemoren els 25 anys del film «La Punyalada»
Els actes comencen amb la presentació de la traducció al castellà de la novel·la
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de febrer de 2014 a les 13:39
Et pot interessar
-
Cultura Olot reclama a Educació que revisi l’adscripció i la zonificació escolar de la ciutat
-
Cultura El Sismògraf 2025 balla sota la pluja en l'edició més participativa
-
Cultura «El tren d’Olot desaparegut» i «4 estacions i 1 ramat», els llibres garrotxins més venuts per Sant Jordi
-
Cultura GALERIA | Sant Jordi 2025 a Olot
-
Cultura La garrotxina Carla Simón, Creu de Sant Jordi 2025
-
Cultura Un incendi afecta cinc naus del polígon de la Canya a Olot