El treball d'Anna Thomson i David Baksh –de Massa d'Or Produccions en coproducció amb Televisió de Catalunya– es va estrenar el passat dimarts, 3 de juliol, a Olot en una sessió reservada al personal de la Fageda i altres persones que hi van participar.
El documental
Utopia iogurt tracta de la fàbrica de iogurts catalana La Fageda, situada a la Fageda d'en Jordà (Garrotxa), on tots els treballadors són persones amb discapacitat intel·lectual o tenen malalties com l’esquizofrènia, la depressió o trastorns obsessius compulsius. Abans d’anar a La Fageda, alguns eren internats en hospitals psiquiàtrics, molt medicats i sense fer cap activitat productiva.
El documental explica com La Fageda pot inspirar una actitud més il·lustrada i pràctica envers les persones amb discapacitat o malaltia mental. L’Anna Thomson i en David Baksh han seguit, durant més d’un any, les vides dels pacients, metges, i personal de suport de La Fageda i han compartit i documentat els triomfs i també les tragèdies quotidianes, les esperances i les alegries de cadascuna d’aquestes persones. La pel·lícula revela ”com el fet de treballar per viure ha donat sentit als treballadors que ara tenen objectius i se senten valorats dins la societat. I amb això, també va canviant l’actitud envers les discapacitats i les persones amb discapacitat”.
[vimeo]278154960[/vimeo]