​Així serà la nova oficina d'atenció ciutadana d'Olot

Tindrà 500 metres quadrats i una gran illa central on fer les principals atencions

Representació gràfica de l'interior de la nova oficina
Representació gràfica de l'interior de la nova oficina | Estudio Alem
17 de febrer de 2023, 08:00
L'Ajuntament d'Olot ja ha posat fil a l'agulla a la construcció de la nova Oficina d'Atenció Ciutadana d'Olot. Estarà ubicada al Firalet, a les antigues oficines de La Caixa. Conceptualment, la nova oficina vol implementar un nou model d'atenció al ciutadà més lliure, autodidacte i amable del que hi ha actualment. Les noves instal·lacions permetran oferir una atenció molt millorada i també volen ser un espai autodidacte, on s'ensenyarà i s'acompanyarà a la ciutadania a fer els tràmits.

NacióGarrotxa ha tingut accés al projecte del nou equipament fet pel despatx olotí Estudio Além. La nova instal·lació tindrà 500 metres quadrats i comptarà amb els serveis de l'OAC, l'Oficina Local d'Habitatge i Garrotxa Domus. Hi haurà sis espais diferenciats. El primer serà una zona de benvinguda amb un taulell per a la primera atenció i el repartiment de torns. En segon lloc, el ciutadà accedirà a una sala d'espera diàfana i oberta a la resta de l'oficina. Aquest espai d'espera estarà format de mobiliari urbà amb bancs de pedra per a una capacitat de 27 persones. En aquest punt també s'instal·laran pantalles per indicar els torns.

Un cop sigui el seu torn, els ciutadans podran passar a la zona d'atenció personalitzada, una gran illa de taulells on es farà l'atenció. Aquesta illa disposarà de 14 taulells amb ordinadors i taules que permetin tenir converses separades. També hi haurà una sala d'atenció privada per a converses confidencials o l'atenció a grups.

L'illa d'atenció personalitzada comptarà amb sis llocs de treball per a personal de l'OAC, dos per a l'Oficina d'Habitatge, dos taulells polivalents per a tècnics municipals, dos més per a Garrotxa Domus i dos més de polivalents per a campanyes municipals i temporals.

Una de les principals novetats serà la "zona d'autoservei". En aquest espai es vol fomentar l'apoderament de la ciutadania. Per això, serà un espai d'autoservei assistit amb personal de l'OAC que ensenyaran a la ciutadania com fer el tràmit ells sols. Aquesta zona d'autoservei tindrà un quiosc electrònic on el ciutadà podrà fer ell mateix tràmits ràpids com, per exemple, els volants d'empadronament.
 

Representació gràfica de l'exterior de la nova oficina Foto: Estudio Alem


Finalment, la nova oficina també tindrà una "zona back-office" amb despatxos i zones per a la feina interna de l'OAC i l'Oficina d'Habitatge. Serà un espai privat per als treballadors amb 16 taulells de treball repartits en diferents despatxos: sis per a l'OAC, vuit per habitatge, dos despatxos de direcció. A més, en aquesta zona també s'hi preveu una sala de reunions de treball per a capacitat d'entre vuit i deu persones.

A més de tots aquests espais, també s'hi preveu una sala que faci d'arxiu, una zona de pausa per als treballadors, un guarda-roba, banys privats i per al públic o una sala per als estris de neteja.
 

Més d'un milió d'euros i vuit mesos d'obres

La nova Oficina d'Atenció Ciutadana d'Olot està previst que es pugui començar a construir aquest 2023. El projecte executiu ja està aprovat i ara cal licitar les obres, que es farien en dues fases. Amb la primera fase l'equipament ja es podria posar en marxa, ja que permetria arreglar totes les zones d'atenció a la ciutadania. La segona fase consistiria en alguns dels despatxos de la "zona back-office". La primera fase és la més llarga i costosa: està pressupostada en 432.000 euros i cinc mesos d'obres. La segona són 191.000 euros i tres mesos.

Les obres de la nova oficina d'atenció al ciutadà costaran a l'Ajuntament uns 620.000 euros, als quals s'hi ha de sumar la compra de l'espai a La Caixa, valorat en 500.000 euros. En total, doncs, les noves oficines suposaran una inversió d'1,1 milió d'euros.
Arxivat a