Olot obre les portes de la nova oficina d'atenció ciutadana

A partir del dilluns 2 de setembre entrarà en marxa amb la mateixa plantilla i millores informàtiques

Interior de la nova seu de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot
Interior de la nova seu de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot | Martí Albesa
Redacció
28 d'agost de 2024, 12:20
Actualitzat: 12:29h

El pròxim dilluns 2 de setembre obrirà portes la nova Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot. El nou espai està ubicat al Firalet, a pocs metres de l'Ajuntament d'Olot, a l'antiga seu bancària de La Caixa. La instal·lació incorporarà també l'Oficina Local d'Habitatge i oferirà el servei d'acollida que fins ara donava el Consorci d'Acció Social. L'objectiu del nou equipament és millorar les prestacions i l'atenció que es donava fins ara als baixos de l'ajuntament. 

La nova oficina multiplica l'espai que hi havia fins ara amb més de 500 metres quadrats. Hi haurà un espai central amb deu punts d'atenció, una altra zona amb vuit taulells més, despatxos, sales privades per tractar situacions amb més intimitat i una sala d'espera per a una trentena de persones. També es comptarà amb una zona específica per a campanyes puntuals com les ajudes al lloguer o les inscripcions de l'Estiu Riu. 

"És una oficina pensada per al futur i absorbir nous serveis i atencions que es puguin donar. Volem donar més confortabilitat a tothom qui vingui", assegura l'alcalde d'Olot, Pep Berga. 

La nova seu de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot
La nova seu de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà d'Olot - Martí Albesa Castañer

Tot i augmentar l'espai, la nova oficina tindrà la mateixa plantilla i personal que hi havia fins ara a Can Joanetes. Hi treballaran vuit persones d'atenció al públic (entre OAC i Habitatge). Els horaris no canviaran i l'oficina s'obrirà de les 8 a les 18 h de dilluns a dijous i els divendres tancarà a les 15 h.

Novetats tecnològiques

La nova oficina comptarà amb un terminal que permetrà agilitzar alguns tràmits com el padró o el certificat d'habitatge perquè el ciutadà no hagi de ser atès en persona. "És un terminal en el qual el ciutadà podrà retirar de manera autònoma el certificat del padró i el d'habitatge. Hi ha un escàner que amb el passaport o DNI ja subministra el tràmit. És una millora important perquè el 60% de l'atenció ciutadana és aquest tràmit. Això ens permetrà guanyar temps per fer altres tràmits", explica la regidora d'Organització ciutadana i Innovació, Neus Domènech

A la nova instal·lació també hi haurà dos ordinadors que els ciutadans podran utilitzar per fer tràmits en línia. Estan pensats per aquells ciutadans que no tenen ordinador o connexió a Internet a casa. A més, també es posarà en marxa a la pàgina web de l'Ajuntament un assistent virtual, a través del qual el ciutadà podrà saber, des de casa, quins documents cal portar a la nova oficina per fer qualsevol tràmit. 

El terminal que es podrà utilitzar a la nova oficina
El terminal que es podrà utilitzar a la nova oficina - Martí Albesa Castañer

Més d'un milió d'euros i mesos de retard

La nova seu de l'OAC s'obrirà al públic amb alguns mesos de retard, ja que el consistori pretenia obrir l'espai durant la passada primavera, però no ha estat fins gairebé passat l'estiu que ha pogut inaugurar-lo. La nova oficina era una prioritat per a l'equip de govern després que l'espai actual al consistori quedés petit i desfasat. 

En total ha estat any d'obres i una inversió de més d'un milió d'euros. L'Ajuntament va comprar a La Caixa el local per mig milió i les obres han costat més de 600.000 euros.

Es calcula que cada dia l'Oficina d'Atenció al Ciutadà fa 250 tràmits al dia. El 2023 es van atendre 26.000 persones i es van fer 37.000 tràmits. La nova oficina es posarà en funcionament dilluns que ve. Durant el dimecres 3 de setembre de 15 a 17 h es faran sessions de portes obertes perquè qualsevol ciutadà que ho vulgui pugui

Arxivat a