Llum verd a la planta de biomassa a Albons

També aprova la modificació per ampliar la fàbrica de Bellsolà, l'ampliació de la clínica Bofill i la línia de 110kV de Juià a Bellcaire

Publicat el 22 de desembre de 2011 a les 15:16

La Comissió d'Urbanisme de Girona ha donat llum verd a la construcció d'una planta de biomassa a Albons (Baix Empordà), la primera de la demarcació. La planta, que processarà fusta d'arbres fruiters i pollancres, se situarà a tocar de la depuradora del municipi. A més d'Albons, a les comarques gironines també es preveu construir una planta de biomassa a Cassà de la Selva (Gironès), que tractarà estella forestal. Precisament, Urbanisme ha autoritzat avui el seu ajuntament a iniciar-ne els tràmits. D'altra banda, la comissió ha aprovat que el càmping La Vall del Vidal d'Arbúcies (Selva) multipliqui per cinc la superfície, s'ampliï fins als 71.000 metres quadrats i ofereixi fins a 143 places d'acampada.

La planta de biomassa d'Albons se situarà en uns terrenys al costat de la depuradora, just a tocar d'allà on acaba el terme municipal i comença el de Bellcaire d'Empordà. La planta, promoguda per la societat local Rebrot Albons S.L. i una multinacional alemanya, generarà energia a partir de les restes de fusta d'arbres fruiters i pollancres, abundant en aquesta zona del Baix Ter. S'estima que suposarà una inversió de 27 MEUR.

Urbanisme ha aprovat avui la modificació del Pla General que possibilita que, en aquesta zona, s'hi instal·lin plantes productores d'energia. Es tracta només d'un tràmit però, a la pràctica, significa que la comissió ha donat llum verda a la construcció de la planta d'Albons. El seu director general, Agustí Serra, ressalta que el lloc "és adient" per aixecar-hi una instal·lació d'aquest tipus.

Això sí, abans de donar el vistiplau definitiu, la comissió ha demanat que se li enviï el projecte de la planta de biomassa. Entre d'altres, per veure la superfície que ocuparà i la manera com s'integrarà amb l'entorn.

La d'Albons no és l'única planta de biomassa que es preveu construir a les comarques gironines. Al Gironès, també hi ha un projecte per fer-ne una a Cassà de la Selva. Aquesta, però, a diferència de la del Baix Empordà, tractarà estella forestal dels boscos de les Gavarres.

Precisament, un dels punts de l'ordre del dia d'avui de la comissió tractava de la planta de Cassà de la Selva. En aquest cas, Urbanisme ha autoritzat el seu ajuntament a engegar-ne els tràmits per permetre que s'ubiqui al veïnat de la Verneda. En aquest poble, la comissió també ha donat el seu vistiplau perquè s'hi pugui instal·lar un supermercat Mercadona.

Ampliar un càmping d'Arbúcies

D'altra banda, a la comarca de la Selva, la comissió ha aprovat -tot i que amb alguns matisos- el pla especial que permetrà ampliar el càmping La Vall del Vidal d'Arbúcies. Actualment, aquest càmping ocupa 14.000 metres quadrats i té 54 places d'acampada.

Amb l'ampliació, el càmping multiplicarà per cinc la seva superfície (arribant als 71.000 metres quadrats) i ampliarà fins a 153 les parcel·les d'acampada. Urbanisme ha demanat als propietaris, però, que concretin alguns aspectes, com ara de quina manera es faran els serveis de sanejament.

A Blanes, la comissió ha fet un informe favorable del pla urbanístic del Racó Blau, que permetrà construir 428 nous habitatges (dels quals, 128 de protecció oficial) a tocar de la carretera de Malgrat. Es tracta d'una àrea de 10,7 hectàrees. El director general ha ressaltat que el pla situa tota l'edificabilitat al sector de llevant i deixa lliure "una gran superfície on s'aixecarà un parc urbà".

Bellsolà, clínica Bofill i línia de 110 kV

Al Gironès, Urbanisme ha tirat endavant una modificació urbanística a l'entorn de la fàbrica de fleca i pastisseria Bellsolà d'Aiguaviva, que permet una possible ampliació d'aquesta empresa en un futur. A Girona, la comissió també ha aprovat l'ampliació de la clínica Bofill, que passarà de tenir 6.482 metres quadrats a ocupar-ne 6.665.

D'altra banda, la comissió també ha aprovat provisionalment el pla especial que permetrà aixecar la línia de 110 kV que unirà les subestacions de Juià (Gironès) amb la de Bellcaire d'Empordà. Es tracta d'una línia que creua quatre municipis del Gironès (Juià, Sant Martí Vell, Sant Joan de Mollet i Flaçà) i sis del Baix Empordà (la Pera, Foixà, Ultramort, Verges, la Tallada d'Empordà i Bellcaire d'Empordà).

Per últim, a Olot, Urbanisme ha donat llum verd a una modificació d'usos que permetrà que una antiga indústria abandonada, situada al carrer doctor Marsillach, es pugui reconvertir en habitatges. En total, en aquesta superfície de 9.700 metres quadrats s'hi podran aixecar 58 habitatges.

Agustí Serra ha destacat que l'urbanisme, en aquests propers anys, s'haurà "d'habituar" a aquest tipus d'operacions. "L'urbanisme consistirà més en el que és el reciclatge urbà, que no pas a allò a què estàvem acostumats en els darrers anys, l'expansió i el desenvolupament de nous sectors al voltant de les ciutats", ha conclòs el director general d'Urbanisme.