L'Audiència ha condemnat a 2 anys i 1 dia de presó un firaire que va abusar sexualment d'un nen de 6 anys en una atracció de les Fires de Girona. Els fets van passar el 31 d'octubre del 2021 en plenes Fires de Sant Narcís.
Durant el judici, la forense ha explicat que el processat té una discapacitat que li afecta de manera "lleu" el control dels impulsos. Segons ha precisat la forense, no és que no sàpiga diferenciar el bé del mal i, per tant, és conscient que el que va fer és un delicte. Per això, la fiscal i la defensa han arribat a un acord per rebaixar-li la pena aplicant-li l'atenuant d'alteració psíquica. S'enfrontava a 5 anys de presó per un delicte d'abús sexual a menor de 16 anys amb l'agreujant d'aprofitament de lloc.
Per la seva banda, el processat ha admès que es va aprofitar de la "foscor absoluta" dins l'atracció de realitat virtual on els nens fan dos equips i s'enfronten amb pistoles làser per fer tocaments al nen. A banda de la pena de presó, el tribunal també l'inhabilita per treballar en contacte amb menors durant 15 anys. A més a més, en concepte de responsabilitat civil, haurà d'indemnitzar la víctima amb 600 euros pel dany moral.
L'acusat treballava de firaire en una de les atraccions situades a la Devesa durant les Fires de Girona del 2021. En concret, feia funcions de "vigilància i auxili" en una atracció de simulació de realitat virtual que té forma d'iglú i, a dins i a les fosques, els menors es divideixen en dos grups i s'enfronten amb pistoles làser.
A la sala de vistes, ha reconegut cap a les 20.30 hores del 31 d'octubre del 2021 estava dins l'atracció amb el menor, que aleshores tenia 6 anys. "Va aprofitar que el nen volia mirar a través d'una de les finestretes petites per, amb una mà, subjectar-lo pel cul per aixecar-lo", recull l'escrit d'acusació que el processat ha subscrit. Amb l'altra mà li va fer tocaments als genitals al petit.
"Va cometre els fets sabent i aprofitant que a l'interior de l'iglú de l'atracció hi regna una foscor pràcticament absoluta i que els seus actes no podien ser observats pels pares dels menors, que estaven a l'exterior esperant", reconeix el processat. El pare de la víctima va denunciar els fets davant dels Mossos d'Esquadra el mateix dia i el jutjat d'instrucció va imposar una ordre d'allunyament al processat, tant cap al menor com de les fires de la Devesa.
El tribunal ha dictat sentència de viva veu i la fiscalia i la defensa han renunciat a presentar recurs. Un cop estigui redactada la resolució, s'obrirà la via per executar-la.
Condemnen un firaire per abusar sexualment d'un menor de 6 anys en una atracció a Girona
Els fets van passar l'any 2021 durant les Fires de Sant Narcís
ARA A PORTADA
-
-
-
L'aeroport de Girona registra gairebé 900.000 passatgers en el primer semestre de l'any, un 17% més que el 2024 Natàlia Pinyol
-
Demanen més de 14 anys de presó per violar i agredir la seva parella a Lloret de Mar, però ell ho nega Redacció
-
Restringeixen l'aigua de l'aixeta als veïns de Bonmatí per la presència d'un compost químic Redacció
Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 14:26
Actualitzat el 15 de febrer de 2024 a les 14:51
Et pot interessar
-
Societat La UdG rep un 12% més de sol·licituds que l'any passat en la preinscripció del curs vinent
-
Societat La reforma del passeig de Platja d'Aro costarà més de 14 milions
-
Societat Comença el festival Cap Roig amb Sopa de Cabra per celebrar el 25è aniversari
-
Societat Palafrugell i la discoteca Costa Este acorden ampliar les mesures de seguretat i control del soroll
-
Societat Girona sanciona amb més de 258.000 euros a l'empresa de recollida d'escombraries
-
Societat Troben restes romanes i un mausoleu en una capella de l'Alt Empordà