Girona és la segona ciutat de l'Estat on viatjar en autobús surt més car

Madrid és la primera i Barcelona, la tercera

Publicat el 24 d’octubre de 2014 a les 10:22
Actualitzat el 24 d’octubre de 2014 a les 10:23
Barcelona, Girona i Madrid són les ciutats de l'Estat espanyol amb els abonaments d'autobús més cars, segons les dades recollides per un estudi de l'associació de consumidors Facua.
En concret s'han analitzat els preus de 38 ciutats i s'han detectat diferències de fins al 246%.

Els autobusos més cars són els de Madrid on un trajecte amb l'abonament amb transbord costa 1,83 euros. A Girona el preu és 1,07 euros, mentre que a Barcelona és 1,03. A l'altra banda de la llista hi ha Lugo, on un trajecte costa 0,45 euros, Logroño on el preu és de 0,52 euros i Cuenca, on la xifra se situa en 0,58 euros.  

L'estudi ha analitzat els preus dels bitllets d'un viatge, dels abonaments, de la targeta moneder o recarregable (tant de les que admeten transbord com de les que no) i de la targeta mensual. També les tarifes especials per a joves, estudiants, famílies nombroses, desocupats, discapacitats, pensionistes i jubilats.

L'anàlisi de totes aquestes dades ha determinat, segons Facua, que viatjar en autobús costa actualment una mitjana de 0,79 euros amb un abonament o targeta recarregable amb transbord. El preu s'enfila fins a 1,23 euros en el cas de bitllets d'un sol viatge.

Després d'aquests resultats, l'entitat ha demanat als ajuntaments que deixin participar a les associacions de consumidors en les decisions que afectin a la qualitat i a les tarifes del sector. Facua també ha sol·licitat que es permeti que les organitzacions de consumidors formin part dels consells d'administració de les empreses públiques d'autobusos.