L’equip FEDAC Coolest Wolvineers de l'escola Sant Narcís de Girona van ser els vencedors de la competició que es va celebrar dissabte a la Facultat de Ciències i Tecnologia. El mateix equip també va obtenir el primer premi al comportament del robot. El segon classificat va ser l’equip Arobot de l'escola Els Estanys de Platja d'Aro, també amb el segon premi al comportament del robot, i el tercer, els Vilabots de Sant Pere de Vilamajor. Tots tres tenen garantit el passi a la final que tindrà lloc el 23 de març a Tenerife i tindran opcions d’arribar a la final mundial de Detroit (Michigan, EEUU) a finals d’abril.
A banda dels tres guanyadors, també van tenir premi l’equip Orbit VA de l'escola Vedruna d'Artés (Premi Lego Education Robotix a les joves promeses) i els EVT Team Tona, de l'escola Vedruna de Tona (Premi FPdGI a l’Emprenedoria). En l’àmbit del disseny del robot van guanyar els equips New World de Barcelona, Greta's Team de Centelles i Puig in the Space de l'escola Puig-Agut de Manlleu, mentre que el premi al projecte científic va ser per als Astro Gaming de l'Institut de Gurb, Let's go 4 de Casals Gràcia de Manlleu i OmsiEspai del col·legi Oms i de Prat de Manresa. Per últim, el premi als Valors First Lego League va recaure en Orbitronix de Sant Miquel dels Sants de Vic, El Ramat 03 de Casals Gràcies de Manlleu i Escoteam de l'Escorial de Vic.
La competició constava de tres rondes de joc, en què els robots creats amb peces de Lego van haver de fer unes proves concretes sobre un taulell establert. Paral·lelament, cada equip presentava un projecte científic relacionat amb el repte mundial “Into Orbit” que convidava a trobar solucions enginyoses sobre problemes científics i socials relacionats amb els viatges espacials. També s’avaluava el disseny del robot i un pòster en què s’explicava com havia treballat l’equip.

Els guanyadors de la FLL de la UVic, els FEDAC Coolest Wolvineers de Girona Foto: UVic-UCC