El passat 28 de gener es va aprovar el Pla Jove 2008-2012, el document que defineix les polítiques de joventut que s'han de seguir a la ciutat en els propers anys. Les conclusions generals d'aquest Pla van evidenciar que les accions que cal promocionar han d'estar orientades en tres grans eixos:
- Coordinar les accions que ja es realitzen per tal de rentabilitzar-les, optimitzar esforços
- Fomentar la comunicació a diferents nivells: entre l'administració i la població, entre les entitats i la població
- Generar dinàmiques que afavoreixin i facin possible la implicació dels joves en els processos dirigits a aquest col·lectiu
Seguint aquestes consideracions, la primera línia d'acció del Pla, l'estratègica, marca el disseny d'un pla de comunicació per afavorir els intercanvis entre tots els agents implicats en l'entorn juvenil, tant l'administració, com les entitats, els col·lectius, els joves individuals, els professionals, etc.
En aquest sentit neix aquest web, www.joventut.molletvalles.cat, que serà la llavor que vertebrarà, donarà forma i impulsarà el pla de comunicació que, en forma de xarxa, estructurarà l'àmbit de dinamització juvenil.
El web s'identifica amb la marca joventut que expressa l'adreça electrònica d'aquest lloc, amb la intenció que la població identifiqui aquest símbol com un recurs propi que els ajuda a cercar la informació que necessiten.
Objectius del web joventut
L'objectiu d'aquest web és oferir un espai d'informació d'activitats orientades específicament a joves. S'ha optat pel mitjà electrònic ja que és el suport amb el qual s'identifiquen més els joves, i és del tot accessible per aquest col·lectiu. També s'ha valorat com a positiu reduir la difusió a través del paper, com cartells i tríptics, ja que es considera que els joves no identifiquen aquests suports com a propis.
Contingut del web joventut
El contingut està estructurat en un apartat inicial de presentació genèric, al qual un calendari fa d'agenda d'activitats. Així també en aquest apartat apareixen imatges d'activitats juvenils que es fan a Mollet.
Aquesta part genèrica resta reforçada amb diversos blocs de diferents programes dirigits a la població jove, que l'Ajuntament de Mollet del Vallès dinamitza i promociona.
Destaca l'existència d'un bloc específic per a entitats i col·lectius juvenils, en el qual aquests grups podran publicar les activitats que organitzin i que estiguin orientades exclusivament a joves, enviant un correu electrònic a l'adreça indicada. D'aquesta forma es dóna resposta a la demanda recollida durant el procés participatiu del Pla Jove, sobre la necessitat de tenir espais per fer difusió de les seves activitats i promocionar-se dins i fora del municipi.
El web que ara es presenta funcionarà durant un any, s'avaluarà contínuament, i s'anirà adaptant a les necessitats i realitats que es detectin. De la mateixa manera servirà com a una prova pilot per tal de comprovar si existeix la necessitat de crear alguna altra eina multimèdia, com un portal, o qualsevol altre element que faciliti la comunicació entre tots els agents implicats en l'entorn juvenil de la ciutat.
Aquest dissabte, 29 de març, s'ha fet un acte públic al carrer per donar a conèixer el nou web i la nova marca joventut als joves de la ciutat.
L'acte ha consistit en l'elaboració d'un grafit per part dels tres guanyadors de la menció honorífica del primer Concurs de grafits, celebrat el passat mes de desembre, amb la nova marca de joventut. El grafit s'ha fet al carrer de Gaietà Ventalló amb Ramon Casas, i els artistes han començat a elaborar-lo durant el matí. A les 18 hores, s'ha presentat el grafit i hi ha hagut l'actuació del grup de hip-hop de La Nau.