En la primera fase d'implantació del sistema e-TRAM, es podran fer els següents tràmits:
§ Instàncies genèriques
§ Modificacions al padró
§ Petició d'ús d'equipaments municipals
§ Queixes i suggeriments
Progressivament, l'Ajuntament anirà introduint la possibilitat de fer més tràmits en línia, com certificats, domiciliacions, inscripcions, etc. Per poder fer aquests tràmits cal entrar a la pàgina web municipal, www.molletvalles.cat, i accedir a l'apartat de tràmits en línia. Un cop allà, només cal anar seguint les instruccions.
Certificat digital idCAT
Per tal de garantir la seguretat i confidencialitat d'aquests tràmits, es farà paral·lelament una campanya de difusió del certificat digital idCAT. La certificació digital, també anomenada signatura digital, ens permet fer tràmits a través d'Internet amb una garantia total de seguretat i confidencialitat, i amb total validesa jurídica. És necessària per realitzar alguns dels e-TRAM.
Per tal de facilitar al màxim l'ús dels tràmits en línia, l'Ajuntament de Mollet posa a disposició dels ciutadans el clauer idCAT, un llapis de memòria USB que incorpora el sistema de certificació digital. Per aconseguir-lo només cal dirigir-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, mostrar el DNI, i omplir una sol·licitud.
La signatura digital, és un sistema d'identificació personal que, per mitjà de codis, acredita que la persona que està realitzant el tràmit és la que diu ser. Per tant, garanteix la seguretat del tràmit i té plena validesa legal.
La signatura digital que obtindrem amb el clauer idCAT ens servirà per realitzar tot tipus de tràmits en línia, amb qualsevol de les administracions que ho permeten.