Aprendre noves paraules activa la mateixa àrea cerebral que el sexe

Entre els autors d'aquest estudi hi ha quatre catalans

Publicat el 28 d’octubre de 2014 a les 18:30
Investigadors de la Universitat de Barcelona (UB), de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL) i de la Universitat Otto von Guericke de Magdeburgo (Alemanya) han realitzat un estudi que determina que l'aprenentatge de noves paraules activa les mateixes àrees cerebrals que s'estimulen practicant sexe, menjant xocolata o jugant, entre altres.

La investigació ha demostrat que aprendre noves paraules va acompanyat d'un augment de sincronització entre l'activitat neuronal de l'estriat ventral (àrea principal del cervell dins els circuits motivacionals i de recompensa) i altres àrees relacionades amb el processament del llenguatge.

En l'estudi hi van participar 36 adults, que es van sotmetre a dues sessions de ressonància magnètica. En la primera d'aquestes sessions, es va mesurar l'activitat cerebral dels integrants mentre duien a terme dues tasques, per així poder veure exactament quines regions del cervell estaven actives.

En la primera d'aquestes tasques els participants podien aprendre nous mots deduint-ne el significat pel context, en la segona, en canvi, es proposava als implicats jugar a un joc aposant-hi diners. Els resultats van concloure que l'àrea activada quan els participants realitzaven ambdues activitats era la mateixa.

Els autors del treball són per una banda els catalans Pablo Ripollés, Josep Marco-Pallarés, Anna Mestres-Missé i Antoni Rodríguez-Fornells i per l'altre els alemanys Ulrike Hielscher,Claus Tempelmann, Hans-Jochen Heinze i Toemme Noesselt. L'estudi ha estat publicat a la revista "Current Biology" sota el títol “The role of reward in word learning and its implications for language acquisition”.