
El túnel de Parpers a la C-60, entre la Roca del Vallès i Argentona (Maresme), va acollir la matinada de dimarts un simulacre d'accident de trànsit amb múltiples víctimes, organitzat per la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) i la Direcció General de Carreteres de la Generalitat, i en el qual van participar-hi 175 persones. L'objectiu del simulacre era provar el funcionament i aplicació del Pla d'Autoprotecció PAU de la instal·lació, del Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT, així com la resposta i coordinació entre els diferents cossos operatius.
El simulacre va consistir en l'accident entre un minibús i un cotxe. A conseqüència de la topada es va produir un incendi. També hi havia un altre cotxe implicat amb un ferit atrapat que va ser excarcerat, i uns 15 turismes més, aproximadament, que van quedar atrapats perquè circulaven darrera els vehicles implicats en l'accident. El balanç final del simulacre va ser d'una persona morta per cremades, 5 ferits greus, 4 de lleus i una vintena de persones il·leses. En aquest exercici va participar-hi personal de la Direcció General de Carreteres, del túnel i del Centre de Control de Carreteres de VIC; i efectius de la Direcció General de Protecció Civil, de Bombers de la Generalitat (sis vehicle de Granollers), Sistema d'Emergències Mèdiques, Mossos d'Esquadra, Policia Local d'Argentona i Policia Local de la Roca del Vallès. A més de la Creu Roja i del telèfon d'emergències 112.
Sense llum i amb fum
El simulacre es va realitzar en temps real, amb els diferents operatius participants sortint de les seves bases. Així es pretenia que el temps de resposta fos el més realista possible. També es va usar fum dins del túnel i es va eliminar la il·luminació. A la boca del túnel més propera a Granollers es va constituir el centre de Comandament Avançat CCA, que va liderar la gestió de l'emergència.
Els túnels de Parpers estan formats per dos túnels paral·lels, un per sentit de la marxa, d'uns dos quilòmetres de longitud cadascun. Cada túnel té dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i vorals. Durant l'any passat van registrar un trànsit de 49.020 vehicles diaris de mitjana. El novembre de 2009, la Generalitat va concloure les obres de modernització de les instal·lacions, la senyalització i els sistemes de control i de seguretat dels túnels amb una inversió total de 6,4 milions d'euros.
