Preparem un entrepà que vàrem descobrir a Roma ja fa anys, allà en un bar diminut que hi ha molt a prop de l’estació central dels Ferrovie dello Stato. Un homenet d’uns seixanta anys no parava de preparar entrepans d’aquests, era una autèntica màquina els feia contínuament.
Ingredients
1 kg. de panxeta de porc fresca amb la pell neta
2 cullerades de Fonoll
1 cullerada de Romaní fresc picat
1 cullerada de farigola fresca picada
2 cullerades d'alls mòlts
5 cullerades d'oli d'oliva
1 culleradeta de pebre negre en gra
Sal marina
2 tomàquets de penjar
1 barra de pa rústic
Preparació
Poseu en un morter: les llavors de fonoll, el romaní, la farigola i els grans de pebre. Piqueu bé fins a deixar una barreja homogènia. A aquesta barreja ara li afegiu la sal.
Unteu bé i per banda i banda la cansalada amb l'oli i els alls, escampeu-ho bé per tot arreu. I refregueu també la barreja d'espècies per tota la peça de carn per tots dos costats.
Poseu la peça de carn sobre una reixeta o graella i poseu-li sota una safata amb aigua, rostiu al forn a uns 180ºC durant 2 1/2 hores o fins que quedi ben daurada, aneu girant per tal què es dauri bé per tots costats.
Un cop ja cuita la peça, feu-ne talls fins per farcir l’entrepà, sucat amb tomàquet evidentment.
Entrepà de «porchetta»
Cada cap de setmana, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 05 de maig de 2017 a les 18:44
Actualitzat el 05 de maig de 2017 a les 18:48
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència