Europa no permetrà la venda de cotxes de gasolina i dièsel a partir del 2035. El Parlament Europeu ha donat aquest dimarts llum a la prohibició amb 340 vots a favor, 279 en contra i 21 abstencions. D'aquesta manera, el ple ha validat l'acord al qual s'havia arribat amb el Consell perquè a partir del 2035 només es puguin vendre vehicles de zero emissions. La majoria dels eurodiputats del Partit Popular Europeu han votat en contra de la iniciativa, així com la majoria de membres de l'extrema dreta a l'Eurocambra.
Aquest conglomerat de mesures persegueix la reducció de les emissions en un 55% pel 2030, com a pas intermedi per assolir la reducció absoluta del 100% el 2050. Per tal d'aconseguir complir aquests objectius, les institucions europees s'han posat d'acord per posar un topall a la producció de CO₂ del 55% en el cas dels automòbils nous i del 50% en el de les furgonetes pel 2030 amb la base del 2021, abans d'arribar al 100% el 2035.
La Comissió Europea també haurà de presentar com a molt tard el 2025 una metodologia per avaluar i comunicar dades sobre les emissions de CO₂ durant tot el cicle de vida dels cotxes i les furgonetes venudes a la Unió Europea. Brussel·les també publicarà cada dos anys a partir del 2025 un informe per avaluar els avenços per assolir que tots els vehicles que es venguin el 2035 sigui de zero emissions. La mesura ha tirat endavant amb el suport de la majoria dels eurodiputats del grup dels socialdemòcrates europeus, dels liberals, dels Verds i l'Esquerra.
[impacte]
Després de la votació, l'eurodiputat dels comuns Ernest Urtasun ha celebrat que la Unió Europea sigui líder en electromobilitat. "La fi del motor de combustió intern és un clar missatge a favor del transport més net, la neutralitat climàtica i una major competitivitat", ha dit Urtasun. Al seu torn, la responsable sobre aquesta legislació del grup dels socialdemòcrates, Sara Cerdas, ha reivindicat que es tracta d'un "pas decisiu per girar full dels cotxes contaminants a la Unió Europea". Finalment, l'eurodiputada de Ciutadans Susana Solís ha demanat que la transició al cotxe elèctric sigui assequible per als consumidors. "Cal ajudar els consumidors i la indústria", ha remarcat.
[noticia]252501[/noticia]
Europa prohibeix la venda de cotxes de gasolina i dièsel a partir del 2035
La legislació fixa l'objectiu intermedi de reduir en un 55% les emissions de CO2 dels vehicles nous el 2030

- Embús a la Gran Via de Barcelona -
- ACN
ARA A PORTADA
-
El canvi climàtic redueix la tramuntana i posa en perill els ecosistemes del Mediterrani Arnau Urgell i Vidal
-
La primavera i la tardor s'allarguen més a les ciutats que als pobles per la llum artificial Arnau Urgell i Vidal
-
-
On fa més calor a Europa? Els països que han passat dels 45 ºC (i els que no han arribat ni als 40) Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 14 de febrer de 2023 a les 13:32
Actualitzat el 15 de febrer de 2023 a les 09:57
Et pot interessar
-
Ciutats Barcelona activa el dispositiu social per fer front a la calor: en què consisteix?
-
Ciutats L’enllumenat públic rebaixa quasi un 60% la petjada de carboni en una dècada
-
Ciutats «La Generalitat i Aena no van ben encaminats per tancar l'expedient europeu»
-
Ciutats Uns terrenys del Barça, element clau de les compensacions per l'aeroport
-
Ciutats «Hem discutit metre a metre amb Aena i l'ampliació no es podia encaixar millor»
-
Ciutats Un estudi revela que l'exposició a la contaminació pot afectar el desenvolupament cerebral dels fetus