Divuit hores de negociació i uns interlocutors extenuats. A primera hora d’aquest matí, el ministre de Finances grec, Euclid Tsakalotos, ha anunciat un principi d’acord amb els creditors (la Comissió Europea, el Banc Central, l'FMI i el Mecanisme Europeu d'Estabilitat) sobre el tercer rescat. L’entesa sobre el marc pressupostari hel·lè giraria entorn els 86.000 MEUR, seria per als propers tres anys i implicaria suavitzar les condicions draconianaes sobre el dèficit grec. En aquests moments, encara s’estan perfilant els darrers serrells de l’acord.
Grècia necessita aquests diners per poder reflotar la seva economia. Però, en la seva carrera contrarellotge per romandre a l'eurozona i donar una imatge de solvència, li urgeix obtenir 3.500 milions abans del 20 d’agost, que és quan ha de satisfer un dels terminis del deute amb el Banc Central Europeu.
De manera imminent, probablement dijous que ve, el Parlament d’Atenes haurà de ratificar l’acord assolit. Serà una nova prova de forces dins del bloc governant. El primer ministre, Alexis Tsipras, també corre la seva cursa particular per sobreviure políticament enmig del temporal que afronta el seu país. El líder de Syriza està demostrant capacitat de resistència en aquesta partida múltiple.
Alexis Tsipras aconsegueix tancar un acord sobre el tercer rescat per Grècia
Internacional
El ministre de Finances grec, Euclid Tsakalotos, ha anunciat un pacte amb els creditors que giraria entorn els 86.000 milions
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’agost de 2015 a
les 07:21
Et pot interessar
-
Internacional
França reforça la frontera amb Espanya i Itàlia planteja trencar l'espai Schengen per la crisi a Ceuta
-
Internacional
Trump anuncia un acord per al «desarmament total» de Hamàs i la retirada de l'exèrcit d'Israel de Gaza
-
Internacional
Meloni amenaça de tancar l'espai Schengen després de l'entrada en tromba de migrants a Ceuta
-
Internacional
Almenys 28 morts per un terratrèmol de magnitud 7,1 al Japó
-
Internacional
De la cursa d’armament a la nuclear
-
Internacional Netanyahu viatja als EUA per reunir-se amb Trump a la Casa Blanca malgrat l'ordre d'arrest del Tribunal Penal Internacional
