Un militar de l'exèrcit Burkina Faso ha anunciat aquest dijous en una declaració televisada un cop d'estat després de destituir el president del país, Michel Kafando, i el Consell Nacional de la Transició. Ho ha anunciat pel canal RTB i també ha avançat la creació del Consell Nacional de la Democràcia.
Aquest òrgan, creat pels militars que han liderat el cop d'estat, ha criticat la gestió de la transició feta pel govern, especialment la llei electoral, els "arrestos" d'exalts càrrecs del règim i la llei sobre l'estatut de les Forces Armades. La junta militar ha anunciat, a més, que posarà en marxa un govern d'unitat nacional per poder fer unes eleccions "inclusives".
El president de Burkina Faso i el primer ministre del país, Yacouba Isaac Zida, han estat des de dimecres retinguts per la guàrdia presidencial, una acció condemnada per les Nacions Unides i alguns països, entre els quals els Estats Units.
Cop d'estat de l'exèrcit a Burkina Faso
Retinguts el president i el primer ministre del país des de dimecres per la guàrdia presidencial
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 17 de setembre de 2015 a les 09:23
Et pot interessar
-
Internacional Trump fa canviar la fórmula de la Coca-Cola
-
Internacional Es crema l'escenari principal del festival Tomorrowland a dos dies de començar
-
Internacional Macron recorre a les retallades socials per assumir el rearmament
-
Internacional Trump amenaça Rússia amb aranzels del 100% si Putin no accepta un acord amb Ucraïna en 50 dies
-
Internacional Una comissió del Congrés dels EUA assenyala un dels responsables claus de l'intent d'assassinat de Trump
-
Internacional Von der Leyen aposta pel diàleg amb Trump, però alerta que la UE està «preparada per a qualsevol escenari»