Ni les càrregues de la policia ni el bloqueig d'internet i les comunicacions via mòbil, semblen aturar les mobilitzacions ciutadanes a Egipte. Després que el passat dimarts esclatés a Egipte el primer "dia de la ira", com es va batejar la primera jornada de manifestacions contra el règim del president Hosni Mubarak, la tensió als carrers d'arreu del país ha anat creixent progressivament.
Set morts han deixat els intents del govern per reprimir els manifestants en les últimes 72 hores. Tot i que sembla que no han aconseguit frenar la marxa convocada per aquest divendres, que s'espera que sigui multitudinària. Mentre l'oposició fa una crida a manifestar-se massivament, el govern egipci adverteix que no ho pensa tolerar, i manté el bloqueig a les comunicacions.
Per la seva banda el president dels Estats Units, Barack Obama, a cridat a la calma emprant alhora un to crític i conciliador. Egipte és un dels grans aliats d'Europa i dels Estats Units al nord d'Àfrica.
Egipte bloqueja Internet per frenar la revolta
Internacional
Els darrers tres dies s'han produït set morts
ARA A PORTADA
-
Política Illa promet destinar el 6% del PIB en educació per superar la crisi a les aules Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras s'arremanga per aconseguir un «gran acord de país» en educació Lluís Girona Boffi
-
Ciutats El Govern activa un pla per climatitzar totes les escoles públiques i 51 residències fins al 2031 Bernat Surroca Albet
-
-
Política Ceuta passa factura a Sánchez i el PP retalla distàncies, segons el CIS Bernat Surroca Albet
Publicat el
28 de gener de 2011 a
les 10:39
Et pot interessar
-
Internacional
Trump al·lega una «conspiració malaltissa» contra la IA i els centres de dades que la generen
-
Internacional
Escòcia, Gal·les i el Nord d'Irlanda signen a favor del dret a l'autodeterminació
-
Internacional
El centreesquerra guanya les eleccions a Suècia per la mínima gràcies al retrocés de l'extrema dreta
-
Internacional
Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord s’uneixen per exercir l’autodeterminació
-
Internacional
Rússia ataca amb drons la frontera d’Ucraïna amb Polònia
-
Internacional
«El cant dels ocells» sona en l’homenatge a les víctimes de l’11-S a Nova York
