Ni les càrregues de la policia ni el bloqueig d'internet i les comunicacions via mòbil, semblen aturar les mobilitzacions ciutadanes a Egipte. Després que el passat dimarts esclatés a Egipte el primer "dia de la ira", com es va batejar la primera jornada de manifestacions contra el règim del president Hosni Mubarak, la tensió als carrers d'arreu del país ha anat creixent progressivament.
Set morts han deixat els intents del govern per reprimir els manifestants en les últimes 72 hores. Tot i que sembla que no han aconseguit frenar la marxa convocada per aquest divendres, que s'espera que sigui multitudinària. Mentre l'oposició fa una crida a manifestar-se massivament, el govern egipci adverteix que no ho pensa tolerar, i manté el bloqueig a les comunicacions.
Per la seva banda el president dels Estats Units, Barack Obama, a cridat a la calma emprant alhora un to crític i conciliador. Egipte és un dels grans aliats d'Europa i dels Estats Units al nord d'Àfrica.
Egipte bloqueja Internet per frenar la revolta
Internacional
Els darrers tres dies s'han produït set morts
ARA A PORTADA
-
Societat El vent impedeix controlar l'incendi de Collserola, que obliga a desallotjar 35 persones Pau Espí Solé | Gerard Mira
-
Boscos Jordi Vendrell, director de la Fundació Pau Costa: «Hem passat d'incendis molt diferents a focs més semblants: grans i d'alta intensitat» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
-
Societat El Govern al·lega «criteris tècnics» per no haver enviat un Es-Alert en les últimes tempestes Oriol March
Publicat el
28 de gener de 2011 a
les 10:39
Et pot interessar
-
Internacional
Canvi climàtic i ruta de l'Àrtic
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
