El primer ministre iraquià, Haider Al Abadi, ha arribat aquest diumenge a la ciutat de Mosul, la ciutat més important de l'Iraq controlada fins avui per l'Estat Islàmic, i ha felicitat l'exèrcit per haver recuperat la localitat. "El comandant en cap de les Forces Armades, Haider al Abadi, ha felicitat els heroics combatents i al poble iraquià per aquesta gran victòria", diu el comunicat.
Les tropes iraquianes han aconseguit arribar a la llera occidental del riu Tigris i han impedit així que els milicians del grup gihadista que encara eren a la ciutat poguessin escapar. El primer ministre ha arribat a Mosul quan l'exèrcit iraquià ja havia aixecat la bandera nacional. Almenys 65 milicians de l'Estat Islàmic havien mort en les últimes hores mentre intentaven escapar de l'oest de la ciutat a través del riu. Només avui, una trentena de gihadistes ha mort mentre creuaven les aigües del Tigris.
El primer ministre iraquià declara derrotat l'Estat Islàmic a Mosul
L'exèrcit de l'Iraq recupera la ciutat més important del país que encara era sota el poder de l'organització gihadista
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de juliol de 2017 a les 13:20
Et pot interessar
-
Internacional La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats
-
Internacional Què van fer amb Rússia? I què es proposa fer amb Israel?
-
Internacional Espanya i 15 països amenacen Israel amb la «rendició de comptes» si deté o ataca els integrants de la Flotilla
-
Internacional Israel llança una ofensiva terrestre a gran escala per ocupar la ciutat de Gaza
-
Internacional La comissió d'investigació de l'ONU acusa Israel de cometre un genocidi a Gaza
-
Internacional El principal sospitós de la desaparició de Madeleine McCann surt de la presó i es nega a declarar