La situació al mar Roig complica el desenvolupament de les converses de pau dels Estats Units al Pròxim Orient. Després de setmanes de conflicte amb els houthis, que ataquen vaixells que, sota el seu criteri, ataquen Israel, els EUA i diversos països afectats, com el Regne Unit, van decidir "contraatacar". Ara, però, el Pentàgon ha volgut rebaixar la tensió i explicar quina és la situació per a ells.
La secretària de premsa adjunta del Departament de Defensa dels Estats Units, Sabrina Singh, ha assegurat aquest dijous que el país no està en guerra amb els rebels iemenites houthis. Ha volgut deixar molt clar que la Casa Blanca ni el Pentàgon volen una escalada del conflicte regional, en referència als atacs estatunidencs i britànics contra els insurgents per les seves accions contra bucs al mar Roig.
"No busquem una guerra regional. No estem en guerra amb els houthis (...), les accions que estem prenent són de naturalesa defensiva. Són els houthis els que continuen llançant míssils de creuer i míssils antivaixell contra mariners innocents i contra vaixells comercials que només estan transitant una àrea per la qual passa un 10-15 % del comerç global", ha expressat Singh en una roda de premsa.
Els houthis, que reben el suport de l'Iran, controlen la capital del Iemen, Sanà, i zones del nord i oest del país des de 2015. Els rebels han respost l'ofensiva israeliana sobre Gaza amb més de 25 atacs contra bucs amb algun tipus de connexió amb Israel. Una coalició liderada per Washington, l'operació Guardià de la Prosperitat, actua ara en represàlia.
Els EUA asseguren que no estan en guerra amb els houthis i volen evitar una escalada a Gaza
La Casa Blanca intenta rebaixar la tensió amb els rebels del Iemen, que segueixen atacant vaixells al mar Roig
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de gener de 2024 a les 07:42
Actualitzat el 19 de gener de 2024 a les 07:56
Et pot interessar
-
Internacional Un atac israelià a Gaza mata almenys 20 persones, cinc d'elles periodistes
-
Internacional «Els Estats Units viuen un neofeudalisme»
-
Internacional Israel ataca un complex militar en el Iemen com a resposta a un atac dels houthis
-
Internacional Facebook tanca un grup amb més de 31.000 homes que compartien fotos íntimes de dones
-
Internacional Dos atemptats terroristes a Colòmbia deixen almenys 18 morts
-
Internacional Andorra finançarà les operacions de canvi de sexe a majors de 18 anys