L'atemptat va succeir al voltant de les 23.20 hores de la nit d'aquest dijous al Passeig dels Anglesos a l'altura de la plaça de Masséna. Allà es trobaven centenars de persones que esperaven veure els focs artificials que anaven a servir de tancament de les celebracions de la festa nacional del 14 de juliol. Aquest dia es commemora l'inici de la Revolució Francesa i la Presa de la Bastilla del 1789. Un camió va recórrer gairebé dos quilòmetres del passeig marítim atropellant a les persones que eren allà. Després, el conductor del vehicle va morir abatut per trets de la Policia.
El conductor va ser identificat com a Mohammad Lahouaiej Bouhlel, de 31 anys i origen tunisià. El fiscal de París, François Molins, va informar que l'home havia estat detingut per robatoris i violència, però que no estava fitxat per indicis de radicalització.
Tres detinguts aquest dissabte
La policia francesa ha detingut tres persones en el marc de la investigació oberta per l'atemptat. L'exdona de Mohamed Lahouaiej Bouhlel, també va ser arrestada aquest divendres, segons va informar François Molins, fiscal de París.