La crisi a l'Afganistan es cobra una quinzena de morts

Les manifestacions per mantenir la bandera tricolor afganesa provoquen la reacció violenta dels insurgents

Publicat el 19 d’agost de 2021 a les 12:35
Lluny de la fi de la guerra que anuncien els talibans i que fins i tot insinuen des d'Europa -Borrell va defensar el diàleg perquè els insurgents "han guanyat la guerra"-, la tensió a l'Afganistan va a l'alça i es cobra una quinzena de morts.

En les últimes 24 hores la tensió s'ha traslladat a la ciutat de Jalalabad, en el marc d'una manifestació a favor de la bandera tricolor afganesa. Els manifestants volien la substitució de la bandera blanca amb la declaració de fe islàmica per la que fins ara representava el país, la tricolor afganesa.

Segons han explicat diverses agències internacionals, quan els talibans han observat els intents de recuperar la tricolor afganesa han reaccionat disparant a la població civil. L'enfrontament hauria deixat tres morts i diversos ferits. Posteriorment, la mediació entre les dues parts hauria acabat amb la bandera tricolor penjada, com pretenien els manifestants.

Els actes de resistència contra els talibans haurien ocorregut en diferents ciutats del país, i molts d'ells enfocats també en mantenir la bandera, per ara, oficial de l'Afganistan. El desenllaç de les protestes encara és desconegut, però com ha passat a Jalalabad, es preveuen més morts i ferits.

[h3]Més morts a l'aeroport de Kabul[/h3]
El punt neuràlgic de l'Afganistan en els últims dies ha estat la ciutat de Kabul. Els intents desesperats per escapar del país han deixat almenys dotze morts a l'aeroport de la capital afganesa. En aquest escenari de caos en què fins i tot s'ha vist persones caient de l'avió en marxa hi haurien perdut la vida 12 persones.

[noticiadiari]2/223555[/noticiadiari]