Els estats de la Unió Europea han acordat aquest divendres fixar un topall de 60 dòlars al preu del petroli rus transportat per mar i venut a països tercers. La mesura respon als acords del G7, com a represàlia per la invasió d'Ucraïna. Tanmateix, els 27 s'han compromès a crear un mecanisme que fluctuï per garantir que el límit sigui, com a mínim, un 5% inferior al preu del mercat.
Amb aquest límit, els països del G7 intenten dificultar la venda de cru rus a la resta del món i retallar així els ingressos energètics del Kremlin. És especialment rellevant perquè la majoria de les empreses de transport marítim i asseguradores tenen la seva seu a països del G7. Així, tots aquests vaixells i asseguradores no podran operar amb petroli que es comercialitzi a un nivell superior al límit fixat.
[noticiadiari]2/232036[/noticiadiari]
En les negociacions, Polònia i els països bàltics han demanat establir un límit molt baix, mentre que països mediterranis com Grècia, Xipre i Malta, molt més dependents del comerç marítim, s'hi han oposat. La mesura és complementària a l'embargament europeu al petroli rus adoptat en el sisè paquet de sancions i que comença el 5 de desembre. L'embargament dels productes refinats del cru s'iniciarà més tard, el 5 de febrer.
La Unió Europea acorda fixar un topall de 60 dòlars al preu del petroli rus
Els vaixells dels països comunitaris no podran transportar cru de Rússia quan el preu del barril superi el límit fixat


- Una refineria de petroli a la Ãndia -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 02 de desembre de 2022 a les 17:54
Et pot interessar
-
Internacional Brussel·les expedienta Espanya per multar les aerolínies que cobren l'equipatge de mà
-
Internacional Israel intercepta una segona flotilla que intentava arribar a Gaza
-
Internacional John Clark, Michel H. Devoret i John M. Martinis, Premis Nobel de Física 2025 pels avenços en mecànica quàntica
-
Internacional Pilar Castillejo i els últims catalans de la Flotilla ja són a casa: «Israel ens ha maltractat»
-
Internacional El Vaticà beneeix les mobilitzacions per Palestina: «És una carnisseria en marxa»
-
Internacional Les hores més baixes d'Emmanuel Macron