Les consultes per l'autodeterminació s'estenen com un taca d'oli. El cap de setmana passat es va celebrar la primera fase de les consultes sobiranistes a Ahrntal (Tirol del Sud) que ha comptat amb la participació del català Quim Arrufat com a observador internacional.
Unes quatre-centes persones van votar en aquesta primera celebració del referèndum per l'autodeterminació, que es farà en cinc dies diferents atès a l'extensió i desnivell del municipi.
Segons Arrufat el procés "recorda molt al que tenim aquí a Catalunya". En l'acte de presentació de les consultes, regidors de pobles propers van mostrar interès a estendre les consultes als seus municipis. En la pàgina oficial del partit Llibertat Sud-tirolesa ("Süd-Tiroler Freiheit" STF) s'inclou un apartat amb el recull de les notícies sobre la consulta d'aquesta regió dels Alps que s'han publicat a Catalunya.
Sven Knoll, membre de l'STF, ha afirmat a la televisió local que el seu objectiu es fer com a Catalunya, "expandir les consultes a altres localitats" i afegia que pretenen "posar els fonaments pel futur del Tirol del Sud en direcció a la independència".
Quim Arrufat, regidor de la CUP a Vilanova i la Geltrú que va participar a les consultes com a observador internacional, creu que "s'ha obert un gran debat entre els diferents partits de l'autonomia sud-tirolesa sobre si és el moment adequat, que recorda molt al debat d'aquí".
La cooperació entre els sobiranistes catalans i del Sud-Tirol continuarà endavant, i està previst que representants tirolesos participin com a observadors en les consultes per la independència que es celebraran a Barcelona, el proper 10 d'abril.
ARA A PORTADA
-
Societat La crisi de les proves PISA enterboleix un inici de curs enverinat per la vaga educativa Gerard Mira
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
-
Política L'Audiència Nacional obre causa per investigar l'entrada massiva de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
Publicat el
24 de gener de 2011 a
les 14:18
Et pot interessar
-
Internacional
Europa, alerta!
-
Internacional
Un avió d'Amazon se surt de la pista durant l'aterratge i deixa almenys cinc morts a Miami
-
Internacional
L’extrema dreta, a les portes de tocar poder a Alemanya per primer cop des de Hitler
-
Internacional
Sor Lucía Caram, sobre la visita d'Illa a Ucraïna: «Ha vingut a tocar les ferides reals de la guerra»
-
Internacional
La cursa dels suports a França
-
Internacional
Estem més a prop d'una guerra amb Rússia?
