Un alt comandament de l'exèrcit rus a la guerra d'Ucraïna ha confirmat l'objectiu de la segona fase de l'"operació especial" del Kremlin: ocupar la totalitat de la regió del Donbass i el sud d'Ucraïna per arribar fins a Transnístria. Ho ha explicat el subcomandant del Districte Militar Central de Rússia, Rustam Minnekayev, a l'agència de notícies russa TASS.
Segons les autoritats ucraïneses, Putin vol ser a l'estat prorús de la República Moldava, limitrof amb Kíiv, per llençar, des d'allà nous atacs. De fet, els de Zelenski van advertir a principis d'abril que les tropes russes estaven fent servir un aeròdrom moldau per fer-hi arribar avions i enviar tropes cap a Ucraïna, quelcom que les autoritats del país han negat.
Segons Minnekayev, la intenció d'arribar a Transnístria respón al fet que, segons ell, hi ha evidències que la població russa està "oprimida", però no ha aportat cap mena de prova. L'agència russa també explica que un altre objectiu de Putin és fer un corredor entre Crimea, la península que es van annexionar el 2014, i el Donbass (a l'est d'Ucraïna).
Aquest dijous, Zelenski ha confirmat que Rússia s'ha apoderat de Mariúpol, al sud del país. Per ara, en aquesta zona encara hi ha dues ciutats que segueixen sota control ucraïnès: Odessa i Mykolajiv.
Les informacions que revela Minnekayev podrien demostrar l'opinió difosa per alguns experts la darrera setmana, que apunten al fet que el Kremlin no es planteja reduir l'ofensiva i, per això, la guerra serà llarga i cruenta.
[plantillaucraina]
L'objectiu rus de la segona fase de la guerra: ocupar el Donbass i el sud d'Ucraïna
El subcomandant del Districte Militar Central de Rússia, Rustam Minnekayev, ho ha assegurat aquest divendres a una agència de notícies russa
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 22 d’abril de 2022 a les 17:45
Actualitzat el 15 de gener de 2024 a les 17:48
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Rècord històric de passatgers a l'aeroport del Prat: 5,6 milions a l'agost
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament
-
Societat Mor Albert Porta «Evru», artista científic català, als 79 anys