L'ONU critica les pressions de les empreses a Wikileaks

Facebook i Twitter se sumen a la guerra contra el portal de filtracions tancant comptes d'usuaris que propugnaven atacs contra les empreses que han boicotejat Wikileaks

Publicat el 10 de desembre de 2010 a les 07:51
Navi Pillay ha mostrat la preocupació per les pressions a Wikileaks Foto: Reuters

L'alta comissària de les Nacions Unides per als Drets Humans, Navi Pillay, ha denunciat aquest dijous les pressions que exerceixen algunes companyies contra Wikileaks. Aquestes mesures podrien constituir una violació del dret de Wikileaks a la lliure expressió, segons Pillay. "Si Wikileaks ha comés un delicte, que s'iniciï llavors un procés judicial, però no s'hauria de fer pressió ni intimidació a través de tercers"', ha expressat l'alta comissària en una conferència de premsa a Ginebra. En els darrers dies, Visa, Mastercard, Amazon i Paypal han rescindint els comptes de Wikileaks després que el portal de Julian Assange hagi començat a publicar documents comprometedors de la diplomàcia dels EUA.

Els moviments que han fet algunes companyies internacionals per pressionar Wikileaks no han agradat a l'alta representant de l'ONU per als Drets Humans. "Estic preocupada per les informacions que apunten que algunes companyies de banca, targetes de crèdit i proveïdores de serveis d'Internet estan bloquejant les vies de donacions a Wikileaks", ha expressat Pillay, segons informa Reuters.



En aquest sentit, la representant de l'ONU ha defensat la lliure circulació de la informació, un dret que, ha dit, només pot limitar una instància judicial competent.



Els atacs de pirates informàtics afins a Wikileaks han provocat problemes en les darreres hores en els sistemes de les companyies Visa, Mastercard, Amazon i Paypal, després que aquestes hagin anunciat que liquidaven els serveis que oferien al portal d'Assange.



El fiscal general dels EUA, Holder, ha assegurat aquest dijous que es preveuen més atacs similars als que s'han produït a portals webs com Amazon.com.



Les xarxes socials Facebook i Twitter, per la seva banda, han tancat el perfil d'un grup d'activistes de suport a Wikileaks al·legant que des d'aquesta pàgina es planegen atacs il·legals a webs. 



El fundador de Wikileaks, l'australià Julian Assange, continua arrestat a Londres per unes presumptes violacions a dues joves. El primer ministre rus, Vladimir Putin, ha dit aquest dijous que l'arrest d'Assange mostra la "hipocresia" d'occident: "És molt democràtic tenir retingut al senyor Assange a la presó? És això la democràcia?", ha afirmat Putin.