Militars russos entren en territori ucraïnès, segons «The Guardian»

Una columna de vehicles blindats s'hauria avançat al comboi humanitari

Publicat el 15 d’agost de 2014 a les 10:06
Una columna de vehicles militars russos ha entrat en territori ucraïnès, segons ha informat aquest divendres el diari britànic 'The Guardian', en el marc de l'operatiu per lliurar ajuda humanitària a les regions de l'est d'Ucraïna. "Acabem de veure una columna de vehicles amb plaques militars russes creuar la frontera amb Ucraïna", ha escrit el periodista de 'The Guardian' Shaun Walker en el seu compte oficial de la xarxa social Twitter. Segons ha detallat, es tracta d'una columna de 23 vehicles blindats per al transport de personal militar (ACP) amb suport de camions cisterna.
 
La columna hauria entrat en territori ucraïnès a través d'un camí de terra i d'un forat a la tanca que demarca la línia limítrofa. "Els homes armats eren visibles a la penombra", ha relatat el diari britànic, recordant que Ucraïna ha perdut el control de la seva frontera en aquest punt. Els vehicles militars haurien avançat al comboi humanitari, diferenciat pel seu color blanc, que s'ha detingut abans de creuar la frontera cap a Ucraïna.
 
Guàrdies fronterers d'Ucraïna han creuat aquest divendres a Rússia per verificar el contingut del comboi, format per 280 camions que transporten 2.000 tones d'ajuda humanitària, sobretot aliments, per a les regions de l'est. Tot i que al principi Kíev i Moscou havien acordat que el Comitè Internacional de Creu Roja (CICR) verifiqués l'ajuda humanitària perquè no calgués l'entrada de personal rus a Ucraïna, finalment les autoritats ucraïneses es van fer enrere.