L'agència de qualificació Standard and Poor's ha castigat ara Itàlia rebaixant un grau la qualificació del seu deute. També ha advertit d'una perspectiva negativa i del dany que pot causar la incertesa política, amb les eleccions del 2013 sobre la taula, en un moviment que ha agafat per sorpresa els mercats i ha afegit pressió a una zona euro pressionada pel deute.
S&P's ha baixat el nivell del deute italià d'A+/A-1+ a A/A-1 i manté la perspectiva negativa, un moviment que, alhora, ha provocat la devaluació de l'euro en més d'un cèntim respecte al dòlar.



L'agència, que va posar a Itàlia en revisió per una possible rebaixa el maig, ha dit que la perspectiva per al creixement empitjora i que hi ha pocs signes que el govern de centre dreta del primer ministre italià, Silvio Berlusconi, pugui respondre-hi de manera efectiva.
Standard and Poor's castiga ara el deute italià
Internacional
L'agència considera les eleccions del 2013 com un dels elements que justifiquen la perspectiva negativa
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona eliminarà 3.500 bicicletes compartides (a l’espera de les eleccions) Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
20 de setembre de 2011 a
les 06:23
Et pot interessar
-
Internacional
La resistència
-
Internacional
L’Esquerra guanya a Berlín i l’extrema dreta s’imposa a Mecklemburg-Pomerània
-
Internacional
Trump acorda amb Dinamarca el «control permanent» de la seguretat de Groenlàndia
-
Internacional
Trump veta l'accés a la Casa Blanca als periodistes de CNN, MSNBC i Politico
-
Internacional
«Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA»
-
Internacional
La regulació de l'accés dels menors a les xarxes socials: ritmes i criteris a Europa
