La Generalitat ha aprovat aquest dimarts el reglament de la renda garantida de ciutadania (RGC), que el Parlament va validar el juliol del 2017. Una de les novetats és que es podrà accedir a la prestació malgrat tenir un contracte parcial de treball. Les famílies monoparentals ja podien acollir-se a aquesta circumstància, i ara també ho podran fer les famílies nombroses i els majors de 55 anys aturades de llarga durada.
En aquest cas, es tindran en compte únicament els dies de cotització efectiva. En el cas que siguin discontinus, es computaran per mesos naturals amb caràcter acumulatiu. D'aquesta manera, segons el Govern, "no es perjudica" els treballadors amb jornades molt reduïdes i de molt curta durada. Per "beneficiar les persones" amb contractes a temps complet de tan sols unes jornades, aquests s'acumularan en fraccions de 60 dies per tal de no aplicar abans la incompatibilitat i, per tant, suspendre la prestació.
El reglament incorpora la compatibilitat de les prestacions econòmiques de formació professional, tant inicial com per a l'ocupació, vinculades a la millora de les competències laborals. Pel que fa a l'edat d'accés a la prestació, el reglament estableix les circumstàncies d'excepcionalitat per a menors de 23 anys en situació de risc social.
L'executiu, a banda, ha incorporat la situació de les dones víctimes de violència masclista i dels seus fills i filles. En aquest sentit, no computaran com a ingressos les prestacions econòmiques -públiques i privades- d'urgència per tenir la condició de víctima de violència masclista en l'àmbit familiar. Únicament es tindran en compte per determinar el llindar econòmic els ingressos i les rendes individuals de la dona.
El reglament arriba en un moment en què s'està debatent a nivell global la possibilitat de fer una renda bàsica universal temporal per aquells que estiguin patint les conseqüències del coronavirus. Es tracta d'una de les demandes que ha fet amb més inistència el president Quim Torra al govern espanyol.
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201273[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
La renda garantida de ciutadania serà compatible amb un contracte parcial
Aquesta condició es podrà aplicar amb famílies nombroses i monoparentals i també amb els majors de 55 anys, segons el reglament de la prestació
- El mercat ha tornat parcialment a la plaça Major de Vic. S'hi poden trobar només parades d'alimentació i de productes higiènics. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
La pitjor elecció per a Trump: com afectarà la tria del fill de Khamenei en la guerra a l'Iran? Pep Martí i Vallverdú
-
-
-
L'Ibex-35 acumula una caiguda del 7% en una setmana, el pitjor registre des de fa quatre anys Redacció
-
Educació apuja l'aposta amb el salari: convenç CCOO i UGT però indigna la resta de sindicats David Cobo
Publicat el
28 d’abril de 2020 a
les 13:25
Et pot interessar
-
Societat
Així serà el pla alternatiu de transport durant les obres del túnel del Garraf
-
Societat
Les vagues i protestes s'enquisten als serveis municipals de Barcelona davant un Collboni que no mou fitxa
-
Societat
Nova polèmica pel català en un restaurant de Barcelona
-
Societat
Acusen Adif de tombar la web catalana que informava de l'estat de Rodalies
-
Societat
Admesa a tràmit una segona denúncia per agressió sexual contra Íñigo Errejón
-
Societat
La Vall d’Hebron opera el 84% dels lesionats medul·lars en menys de 24 hores gràcies a un equip especialitzat permanent
