
Sembla ser que la Diputació ha escoltat els precs dels amants de la bicicleta i que els concedirà un dels seus desitjos: construir un carril bici que uneixi Terrassa i Matadepera. De moment, la Diputació ja ha fet el primer pas: redactar els projectes i lliurar-los als ajuntaments respectius perquè en facin una valoració.
"Si el carril tira endavant serà fantàstic perquè servirà per comunicar dues ciutats que fins ara no ho estaven per a l'ús de la bici. Serà una molt bona notícia i molt important per a Terrassa", explica Haritz Ferrando, coordinador de la secció local de l'entitat.
L'itinerari que es projecta, segregat de la carretera principal, està pensat "perquè els usuaris s'animin a utilitzar-lo tant per als desplaçaments obligats com per als de lleure, ja que facilitarà també l'accés a l'entorn natural més proper a la ciutat", valoren des de la Diputació, que és qui ha gestionat i dirigit els projectes des de la seva Àrea de Territori i Sostenibilitat. Així doncs, la ciutat ja disposa dels projectes que es construiran a les carreteres BV-1221 i BV-1275 i que a més d'incentivar la mobilitat en bicicleta també donaran major seguretat a aquells que fan el trajecte a peu.
Més seguretat
La carretera BV-1221 és utilitzada per a la comunicació entre Terrassa i Matadepera per 16.922 vehicles al dia. El projecte contempla que la carretera sigui de dos carrils de 3,5 metres i vorals d'1,5 metres i té en compte que l'amplada dels carrils i vorals i el traçat recte de la carretera provoca importants velocitats dels vehicles que hi circulen.
L'objectiu de l'actuació és, a més de garantir la seguretat dels usuaris, incentivar la mobilitat, tant obligada com d'oci i lleure, entre els dos municipis i facilitar l'accés a l'entorn natural més proper a la ciutat. Serà un carril per a vianants i ciclistes segregat de la carretera de 4 metres d'amplada, dividit en dues parts, una de 2,50 metres per a ciclistes i una altra d'1,50 per a vianants i encintat amb una vorada de formigó.
Entre el carril vianants-bici i la carretera es disposarà una cuneta de llambordes tipus via-verda amb una doble funció: drenatge i separació de seguretat entre usuaris del carril i els vehicles. I es modificarà la secció de la carretera, passant a 2 carrils de 3 metres i vorals d'un metre a banda i banda. El pressupost de licitació serà de 872.697,24 euros.
Quant al projecte de la BV-1275, per la qual passa una mitjana de 5.795 vehicles al dia, les actuacions contemplen projectar un itinerari per a vianants i ciclistes de 4 metres d'amplada, dividit en dues parts, una de 2,50 metres per a ciclistes i una altra d'1,50 per a vianants i encintat amb una vorada de formigó. En la zona on coincideix un gual particular la vorada es col·locarà remuntable i la rasant del carril bici no es veurà afectada. Aquí també es passarà la carretera a 2 carrils de 3 metres i vorals d'un metre a banda i banda. El pressupost de licitació puja a un total de 384.976,39 euros.
"Creiem que com més carrils bici hi hagi serà més fàcil que la gent s'animi a fer-los servir. És més, creiem que una bona opció seria connectar Terrassa amb Matadepera a través de la carretera de Talamanca", manifesta Haritz Ferrando, i afegeix: "És més, des del BACC estaríem especialment contents perquè, si es fa el carril, serà una manera de promocionar la bici a Matadepera, cosa que ara no s'ha fet massa".