L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès dona per "suspeses" les negociacions amb el govern de l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra que havien d'establir un nou marc de relacions i competències entre les dues administracions. Des de l'Ajuntament acusen l'EMD de deslleialtat institucional i de sobrepassar les seves competències a l'hora d'implantar mesures relacionades amb la seguretat.
La discussió entre les dues parts s'ha anat accentuat des del 2015, quan un 94% dels veïns de l'EMD va votar a favor de la independència de Bellaterra. El Parlament va instar les parts a negociar i ara aquest diàleg s'ha esquerdat.
La gota que ha fet vesar el got és, segons l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, l'acte veïnal sobre seguretat ciutadana organitzat per l'EMD el passat 23 de novembre. En aquest acte "es van fer afirmacions que no corresponen a la realitat amb un to i unes actituds poc adequades" vers l'Ajuntament, segons asseguren des del consistori.
També retreuen a l'EMD que hagi sobrepassat les seves competències a l'hora d'instal·lar pilones de control de circulació i càmeres de seguretat en diferents punts de Bellaterra. "Cap d'aquestes actuacions entren dins de les competències de l'EMD", asseguren des del consistori, que ha denunciat el cas als jutjats
Després de la consulta sobre la independència de Bellaterra celebrada el 2015, les dues administracions negocien un nou marc de relacions que permeti afrontar les mancances que reclama Bellaterra i pugui redefinir les competències de cada administració. L'últim episodi d'enfrontament, però, deixa les converses en suspens.
Cerdanyola suspèn les negociacions del nou conveni amb Bellaterra
Societat
Acusa el govern de l'Entitat Municipal Descentralitzada de sobrepassar les seves competències
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de novembre de 2017 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
