
Clausura del programa Lecxit Foto: Aj. Terrassa
La regidora d’Educació, Rosa Maria Ribera, va participar aquest dimarts en la cloenda del programa d’impuls a la lectura Lecxit, dissenyat per la Fundació Jaume Bofill i promogut pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa i el Servei LIC (Llengua, Interculturalitat i Cohesió social) del Servei Educatiu del Vallès Occidental II, del Departament d’Ensenyament.
L’objectiu d’aquest programa és incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora, treballant de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i la implicació de l'entorn dels nens i nenes que hi participen.
LECXIT s’ha realitzat aquest curs 2015-2106 en tots els districtes de la ciutat, sota el lideratge del Pla Educatiu d’Entorn, gràcies a la implicació voluntària de set persones adultes i 101 alumnes de deu centres de secundària (Cavall Bernat, Cultura Pràctica, Ègara, Francesc Aldea, Goya, Investigador Blanxart, Joaquima de Vedruna, Les Aimerigues, Montserrat Roig, Ramon Pont i Terrassa), que han acompanyat alumnes de 16 escoles de primària (Abat Marcet, Agustí Bartra, Cultura Pràctica, Font de l'Alba, Francesc Aldea, Joan Marquès Casals, Joan XXIII, Joaquima de Vedruna, Josep Ventalló, Marià Galí, Ponent, Ramon Pont, Roc Alabern, Roser Capdevila, Sant Llorenç i Vallès).
El programa s’ha dut a terme a les mateixes escoles i a les Biblioteques del districte 2, 4 i 6. Des de novembre, les 108 parelles s’han trobat un cop per setmana per fer activitats de foment de l’adquisició de l’hàbit lector i el gust per llegir. L’acte va tenir lloc a l’Institut Terrassa (rbla. d’Ègara, 331).