Els Mossos d'Esquadra van detenir el dimarts 10 d’abril quatre joves veïns de Rubí per la seva implicació en 21 robatoris amb violència i/o intimidació. Tres d'ells són menors d'edat.
La investigació es va iniciar fa pocs mesos quan els agents van detectar un increment de robatoris amb violència i/o intimidació a les rodalies de les estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), en concret les estacions de Sant Cugat, Hospital General, Valldoreix i Mirasol i també a la de Rubí. En la majoria dels casos les víctimes eren menors d’edat.
El modus operandi dels lladres era molt similar, acostumaven a anar en grup, dos o tres joves, en alguna ocasió fins a cinc. En la majoria dels casos agafaven les víctimes fortament pel coll amb la finalitat d’immobilitzar-los mentre els escorcollaven les butxaques i els intimidaven verbalment o bé els propinaven cops de puny o empentes.
En alguns dels casos van arribar a fer servir armes blanques i defenses extensibles per tal d’intimidar les víctimes. El botí preferit dels lladres eren diners en efectiu i telèfons mòbils, tot i que en algun cas van arribar a sostreure una bicicleta.
Els robatoris es van començar a produir el novembre del 2017 i es van allargar en el temps fins a finals de febrer de 2018. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més joves que hagin pogut estar involucrats en aquests robatoris.
Els menors d’edat han estat posats a disposició de Fiscalia de Menors que ha deixat en llibertat els joves, un d’ells amb llibertat vigilada. Pel que fa al detingut major d’edat, amb antecedents policials previs, ha passat avui, 11 d’abril, a disposició judicial i el jutge ha decretat el seu ingrés a presó.
Detenen quatre joves implicats en 21 robatoris amb violència al Vallès
Societat
Es van produir a Rubí i Sant Cugat del Vallès
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’abril de 2018 a
les 16:50
Actualitzat el
11 d’abril de 2018 a les
16:51
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
