Agents dels Mossos d’Esquadra han conclòs una investigació que ha permès detenir Ismael G.P., de 28 anys, veí de Castilleja de Guzman (Sevilla) i nacionalitat espanyola per assetjar prop d’una cinquantena de menors utilitzant una videoconsola. Al detingut se l’acusa d’un delicte de corrupció de menors així com d’amenaces i coaccions.
Els fets es remunten a principis d’any quan un menor de Lleida i un altre de Barcelona, d’11 i 12 anys respectivament, van presentar una denúncia on explicaven que una persona que havia contactat amb ells a través de la xarxa els obligava a ensenyar els seus òrgans sexuals sota amenaça. En l’argot policial, i dins de l’entorn informàtic, es tracta d’una modalitat delictiva anomenada i reconeguda a nivell europeu com a “grooming”.
En aquest cas concret, l’eina utilitzada per l’autor per cometre els fets era majoritàriament una consola de videojocs X- BOX. En algunes ocasions també es valia de les xarxes socials i d’un programa de telefonia a través d’internet. A les xarxes socials utilitzava una identitat falsa, la de Vladir Krutshih i els correus electrònics que associava a aquesta identitat eren masacrehacker@facebook.com, navodnenie@gmail.com, masacrebox@hotmail.com i masacrex@live.com.
L’autor dels fets contactava amb els menors utilitzant excuses diverses mentre aquests jugaven on-line mitjançant la xarxa amb d’altres usuaris. Després de contactar amb els menors, traslladava les converses als xats privats i quan s’havia guanyat la seva confiança , els introduïa en temes sexuals que podien derivar en la masturbació del menor. El detingut, que utilitzava el nom de “joselito9218” , també els demanava que es despullessin davant la web oferint contraprestacions als nens com l’enviament de codis per jocs on-line.
Si es resistien els enviava missatges de veu i de text on, per aconseguir els seus propòsits, els amenaçava amb hackejar els seus equips informàtics o difondre el material fotogràfic que ja havia aconseguit.
Els mossos han aportat davant el jutge diverses gravacions on es prova l’autoria del detingut i se l’escolta clarament demanant a un menor que li ensenyi els genitals impassible davant els plors de la víctima. El nen s’hi nega en reiterades ocasions tot i la insistència de l’autor i aquest intenta persuadir-lo assegurant-li que si no fa el que li diu li hackejarà l’ordinador.
Es dóna la circumstància que el detingut ja tenia antecedents per fets similars. Ell mateix, en diverses pàgines d’internet, es reconeix com a pedòfil actiu i s’autodefineix com “el major i més famós pedòfil de tot Europa” i assegura que porta anys mantenint relacions sexuals amb menors d’entre set i dotze anys.
La detenció del presumpte autor dels fets la va fer el Grup de Delictes Telemàtics de la Guàrdia Civil a Sevilla, a petició dels Mossos. En el registre que es va fer a l’immoble del detingut s’hi van trobar més d’un miler d’arxius fotogràfics i desenes de vídeos. La detenció també la va efectuar aquest cos policial.
Consells i recomanacions a usuaris menors d’edat de la X- Box
- El teu usuari va lligat a un compte de correu electrònic Live de Microsoft. Fes servir una adreça de correu diferent al teu compte de correu personal que no contingui cap dada real teva.
- Inventa una contrasenya difícil (combinació de nombres , lletres majúscules i minúscules).
- Utilitza una contrasenya única per al teu compte de la Xbox. És recomanable fer servir contrasenyes diferents en cada compte que fas servir, així si mai pateixes que et robin algun compte les altres no quedaran compromeses.
- Sota cap concepte no comparteixis mai la contrasenya ni demanis la contrasenya a cap amic, les contrasenyes són personals i secretes.
- Si inicies sessió en una Xbox360 que no és teva, al acabar esborra el teu perfil de la consola.
- Si necessites donar dades personals per a poder accedir a qualsevol servei de Xbox Live o Xbox Gold, fes-ho amb els teus pares, tot vigilant quines dades personals dónes.
- No comparteixis mai dades personals amb altres usuaris de Xbox, ni fotos ni vídeos, ja que no saps mai quin ús poden fer-ne.
- No acceptis mai com a amic a ningú que no coneguis en persona.
- Limita el número d'amistats a 150.
- No acceptis cap tipus de xantatge ni entre els teus amics en Xbox, ni de cap usuari amb el qual estiguis jugant eventualment. I en cas de trobar-te en situacions similars comenta-ho amb els teus pares i tutors.
- Desactiva la webcam i/o Kinect de la Xbox quan no la utilitzis.
- Actualitza la Xbox cada vegada que la consola ho demana. Estaràs més protegit de vulnerabilitats de la consola i/o de possibles atacs.
- No et deixis seduir per missatges i/o correus que et prometin miracles, Microsoft Points,reptes aconseguits, millores en videjocs...
Detenen un pedòfil que hauria assetjat menors amb una videoconsola
El detingut contactava amb nens que jugaven on-line i després de guanyar-se la seva confiança feia que es despullessin davant seu
Ara a portada
Publicat el 15 d’octubre de 2012 a les 07:17