El terrassenc Miquel Sàmper ha estat escollit com a nou conseller d'Interior de la Generalitat de Catalunya. Tal com ha pogut conèixer NacióDigital, el fins ara regidor de Junts per Terrassa al Consistori egarenc substituirà a Miquel Buch, que ha estat poc més de dos anys al càrrec.
[noticia]75360[/noticia]
El nomenament de l'egarenc forma part d'una renovació de l'equip de Govern per part de Quim Torra. En aquest sentit, també es produeixen canvis a Cultura, on Àngels Ponsa substituirà a Mariàngela Vilallonga, i a Empresa, on Ramon Tremosa pren el relleu d'Àngels Chacón.
Buch ha aparegut sovint en les travesses per sortir de la Generalitat, especialment la tardor passada, quan es van produir aldarulls al carrer per la sentència del Tribunal Suprem. En aquell moment, Buch va ser qüestionat per Torra, que ha tingut una relació delicada amb Interior des de l'inici. Vilallonga va entrar a Cultura per substituir Laura Borràs l'any passat, just abans de les eleccions espanyoles de l'abril del 2019 en les quals Borràs va ser la número dos de JxCat per darrere de Jordi Sànchez. Ara és rellevada per una alt càrrec que ja havia estat diputada al Parlament.
Pel que fa a Chacón, el seu nom ha anat guanyant pes polític al llarg de la legislatura. Allunyada dels discursos més favorables a la confrontació, s'ha dedicat a relacionar-se amb el teixit empresarial i a mantenir certa prudència en clau política. En les últimes setmanes ha anat guanyant pes com a nom de futur al PDECat, que la considera la candidata més ben posicionada de cara a una candidatura en solitari ara que s'ha concretat la ruptura amb Puigdemont i es dona per fet que les dues ànimes postconvergents s'enfrontaran a les urnes quan hi hagi eleccions. Unes eleccions que, amb aquesta remodelació, s'allunyen en el calendari. Torra ha d'acudir el dia 17 al Suprem per la vista sobre la inhabilitació, i és probable que perdi el càrrec a l'octubre.
Això situaria, si no s'investeix un candidat alternatiu al Parlament -escenari que el mateix president va descartar aquest mateix dilluns en una entrevista a TV3-, el vicepresident Pere Aragonès, candidat in pectore d'ERC, assumiria el principal càrrec del país. Els republicans, segons fonts consultades per NacióDigital, han tingut constància de la remodelació del Govern però no del seu contingut. Fonts ben connectades amb Vicepresidència exposaven a dos quarts d'onze que no tenien informació dels canvis preparats pel president, que seran exposats públicament aquest mateix dijous.
La remodelació culmina, per tant, una setmana de vertigen. La remodelació de l'executiu no es va tractar ahir en la reunió dels grups parlamentaris de JxCat -que es mantenen units, almenys per ara, malgrat la trencadissa entre Puigdemont i el PDECat-, en la qual tampoc es van abordar les tensions internes. L'estripada de carnet de l'expresident, que ha estat peça clau en totes les grans decisions que s'han pres a Palau des de l'inici de la legislatura, ha provocat una desbandada al PDECat, al qual s'està buidant de poder institucional. Només han aguantat Chacón -ja de sortida del Govern-, els càrrecs principals d'Empresa i també Artur Mas, que es manté en silenci.
El terrassenc Miquel Sàmper, nou conseller d'Interior
El fins ara regidor de Junts a l'Ajuntament de Terrassa subsituteix a Miquel Buch
ARA A PORTADA
-
-
L'Ajuntament de Terrassa insisteix en evitar el tancament de línies d'I3 pel curs escolar 2025-26 Redacció
-
-
L'ONG Oberts al Món celebra 20 anys de cooperació a Guatemala amb un concert solidari de jazz Redacció
-
Arriba l'acte de lliurament dels premis de la 44a edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar Redacció
Publicat el 03 de setembre de 2020 a les 10:00
Et pot interessar
-
Societat Història i arquitectura es donen la mà a la Fira Modernista de Terrassa
-
Societat Presenten la Fira Pirata de les Illes perdudes del Roc Blanc a Terrassa
-
Societat La immigració és el principal factor del creixement d'habitants a Terrassa
-
Societat El Torneig Hockey Solidari a Terrassa ja té data de començament
-
Societat Terrassa renova la gespa dels estadis municipals
-
Societat Terrassa és la ciutat de Catalunya on més s'ha reduït la delinqüència l'últim any